Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur fungerar igentligen ReCycle?

Jag gör beats/ hiphop och har jobbat i FL i en tid nu. Har mer och mer börjat gå över till Reason. Med FL har jag jobbat med Adobe Audition, som jag använde inspelning & uppklippning av samplingar till.

Vad jag undrar nu är, är ReCycle liknande som AA? Vad jag närmaste tänker på är:

Kan man spela in i programmet?

Tar ReCycle ljud i mp3 format?

Och kan man som i AA, lägga in tex en hel låt, och klippa upp loopar och spara det? När man väl har lagt in en hel låt (om det nu går) i ReCycle, kan man då markera ett område i låten, och loopa det, utan att hålla på och klippa och klistra in i nytt projekt?

Kanske lite luddiga beskrivningar, men hoppas nån förstår. Tacksam för hjälp..

Annons
Postat
Kan man spela in i programmet?

Nej...

Tar ReCycle ljud i mp3 format?

Nej...

Och kan man som i AA, lägga in tex en hel låt, och klippa upp loopar och spara det?

Ja...

När man väl har lagt in en hel låt (om det nu går) i ReCycle, kan man då markera ett område i låten, och loopa det, utan att hålla på och klippa och klistra in i nytt projekt?

Är inte så säker på denna frågan. Men man klickar ju bara på den "delen" man vill spela upp.

Postat

Jag tror inte riktigt att du har förståt vad ReCycle är för något. Det är ett verktyg för att klippa upp loopar så att man kan spela upp dem i olika tempon och arrangera om dem på ett enkelt sätt utan att behöva förlita sig på timestretch och liknande.

Ladda ner demon här och testa själv:

http://www.propellerheads.se/remote.cfm?sI...ad_recycle_demo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.