Zyan Postat 19 mars 2006 Dela Postat 19 mars 2006 (redigerat) Jag har skaffat en helt ny dator men finner inte mina två sata diskar. Den ena har en 16gig partion för windows som den botar från vilket funkar utmärkt. Finner även min famla 40gig, IDE, slaskhårddisk. Men inte mina slavade sata, varken den på samma fysiska enhet som windows eller dem egna 250gigaren. Dock finns båda med i enhetshanteraren och fungerar utmärkt enligt den. Vad har jag missat? Redigerat 19 mars 2006 av Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 19 mars 2006 Dela Postat 19 mars 2006 Du har säkert glömt att uppdatera Windows XP för 48-bit LBA och stora diskar... http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;303013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 19 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 19 mars 2006 Nej Linus..det var inte det som var problemet, men länken kanske hjälper någon som söker och har det problemet. Datorn fann ju diskarna men kunde inte göra något med dem. Så jag sökte på ett annat forum och en kille hade haft nästan samma problem, och hänvisa till något kul som hette diskhantering. Du vet säkert vad det är men förklarar för andra som söker på detta. Högerklicka på denna dator, välj hantering, sen så kommer ett nytt fönster upp. Där fanns mina hårddiskar och vänta på att jag skulle beordra vad de skulle göra. Valde att fomatera dem till partitioner sen så funka de klockrent. Nu funkar datorn och har ett helt nytt arkiv som ska nyttjas. -Christian Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 19 mars 2006 Dela Postat 19 mars 2006 Jaha, var det bara det? Jo, diskarna måste partitioneras och formateras. 😄 Jag fattade det som att de där hårddiskarna redan var partitionerade, innehöll filer från din gamla dator, och att du proppat in dem i din nya dator med nytt Windows. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 19 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 19 mars 2006 Hmm...jo..När jag läser igen så förstår jag att det var så du trodde... Har aldrig använt en helt tom hårddisk tidigare nu när jag tänker efter... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.