Jump to content
Annons

Tandköttsklyvning


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag var hos tandläkaren för 3.5 vecka sedan och lät honom ta bort en kindtand. Det tar 1-2 veckor för tandköttet att växa igen sa han och 4 månader för käkbenet att växa tillbaka. Han sågade ju bort delar av det... Så han sydde i tandköttet, ca. 10 stygn. Efter en vecka fick jag komma tillbaka för kontroll. Det var fortfarande svullet, och han skulle ta bort stygnen, vilket han gjorde. Problemet är att tandköttet därefter (under de 2.5 senaste veckorna) har glidit isär. Så nu kan man säga att det har läkt jättefint helt och hållet på varsin sida om stället där tanden befann sig. Men gluggen finns där och ropar "käkben" "käkben".

Hur får man nu detta tandkött att växa igen? För det har ju redan läkt s.a.s. Det är som om man skulle sy ihop två händer som inte är skadade, under en veckoperiod... De skulle ju inte växa samman.

😮

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här är ett musikforum, jag tror att du snarare borde höra av dig till din läkare med sånahär frågor.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag vet att det är ett musikforum. Det handlar alltså om mig!

😮

Nej, men jag tycker detta var väldigt off topic, så det platsade bland off topic. Där ska ju sånt behandlas som inte handlar om musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tar några månader så växer det igen, det gjorde det för mig. Se bara till att hålla rent ordentligt,

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Pera: Situationen i mitt fall var lite annorlunda. Tandläkaren sa efter förfrågan från min sida att det tar 1, max 2 veckor, innan tandköttet läkt. Och vid återbesöket efter 1 vecka hade det enligt hans bedömning mycket riktigt läkt igen, varför han avlägsnade stygnen. Anti-Bakterielösning skulle jag därför inte fortsätta med mer. Den veckan som gått räckte för detta. Jag märkte ju dock som sagt x antal dagar senare att såret gått upp igen och sedan läkt vid varsin sida om tanden.

Så var det i mitt fall. Problemet nu är att han bara jobbar en dag i veckan på kliniken och inga tider finns. Jag anser inte att jag ska betala för en felbedömning.

yoghurt pro viva//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...