bloke Postat 18 mars 2006 Dela Postat 18 mars 2006 tja! SItter på jobbet som bäst och inte har tillgång till nån manual. Tanken slog mig att mitt liv skulle bli mycket lättare om jag kunde exportera audioclip;) Men det går inte eller hur? om jag spelat in tex gitarr som ett audioclip men loopat upp bara en sektion av hela filen och fill exportera den som en loop. möjligt utan att först "spela in" den i i "arrangerings fönstret" och rendera den till disk därifrån? tacksam för svar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 18 mars 2006 Dela Postat 18 mars 2006 (redigerat) Jag har letat igenom hela manualen efter samma funktion själv men jag har inte kommit över någon sådan funktion. Svagt Ableton 🙂 Om det är jag som har missat funktionen så är det: Svagt Pluffo 😏 Redigerat 18 mars 2006 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gufv (oregistrerad) Postat 21 mars 2006 Dela Postat 21 mars 2006 Men om du addar en ljud-editor till programmet, så öppnas filen i en ljud-editor och därifrån exporterar du den istället? Det borde väl fungera? Det är ganska många funktioner jag saknar i Live ibland. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bloke Postat 21 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 21 mars 2006 nja det har jag redan testat...då öppnas hela filen. Det hade fungerat om bara loopen hade öppnats i editorn, men icke tack ändå Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gufv (oregistrerad) Postat 21 mars 2006 Dela Postat 21 mars 2006 nja det har jag redan testat...då öppnas hela filen. Det hade fungerat om bara loopen hade öppnats i editorn, men icke tack ändå klipp ut det du har loopat i editorn bara då..? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bloke Postat 22 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 22 mars 2006 äh men det e ju det jag inte ville göra. jag vill kunna exportera loopen direkt från live. dessutom måste man ju säka fram loopen igen i editorn för det sparas ju inga "looppoints" när den öppnas i editorn. äh det är väl bara och glömma den tanken tills ableton skriver in den funktionen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
niklas73 Postat 27 mars 2006 Dela Postat 27 mars 2006 Grejen som jag fatat det med Ableton är: Audioclip sköter du i spearata program.Ableton bygger du låtar i och bygger midispår. Audio lägger sig Ableton inte i. Däremot låter Ableton dig editera i ditt favorit ljudediteringsprogram. Och det här kan jag fatta faktiskt. Tyckler det verkar ganska vettigt. Dessutom finns det sätt att editera ljudklipp i Ableton som är helt okej. Men berätta gärna på svenska (dvs inga förkortningar etc) vad som gör de andra programmen bättre. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bloke Postat 29 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 29 mars 2006 (redigerat) försöker igen.....först och främst så vill jag inte påpeka att något annat program är bättre än nåt annat. Jag använder Ableton live och gillar det väldigt mycket! Grejen är den att jag spelar in tex gitarr i audioclip (vet inget bättre namn än det,ljudklipp:) och bara dräller på guran till att jag får det rätta riffet jag vill använda mig av. När jag sedan har ställt att Ableton skall spela just den delen av min hela ljudfil så skulle jag vilja exportera den som en loop, så att jag kunde bli av med restan av den långa ljudfilen som bara ligger där och tar plats. det var det jag ville göra men det är tydligen omöjligt tillsvidare. så det är lättast att använda sig av ett annat ljudediterande program för det, men det tar för lång tid så jag använder mig av långa filer istället. tja det va de Redigerat 29 mars 2006 av bloke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
niklas73 Postat 30 mars 2006 Dela Postat 30 mars 2006 Så här skulle jag göra: Abbleton kan inte exportera ljudkipp så vitt jag vet. Än mindre kan den exportera ett loopat klipp. Men: Välj den del av ljudslingan du vill ha. Rendrera den. Öppna den i ett ljudediteringsprogram och kör copy paste. Jag antar att du hellre skulle se en loop i ett program men se det verkar inte funka. Men det här är ju ganska smidigt ändå tycker jag. Lycka till! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bloke Postat 19 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 19 maj 2006 ska ta och avsluta denna tråden nu efter som det var jag som startade den. Dum som man var så hittade jag inte det lätta sättet att exportera en loop inom ett inspelat audio clip. Saken är den att man fryser spåret med clippet med den utvalda loopen. Resultatet blir att loopen då exporteras till frysnings katalogen under sång katalogen. Ja så var det med det! adjöss och tack för fisken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.