BurnTheGround Postat 17 mars 2006 Postat 17 mars 2006 (redigerat) Hejsan. Har nyss köpt ett RME fireface 800 och försöker komma igång och spela in. Men det är något fel :S... Det måste va nån inställning?? Klicket i Cubase typ hackar och det strular sej. Nån som vet vad det kan va för fel?? :S Redigerat 18 mars 2006 av BurnTheGround
Bone Postat 18 mars 2006 Postat 18 mars 2006 Dator, Mac eller PC? Processor? Cubase version? Ram? Latency? Det blir enklare för folk att svara om du skriver ut sånt. Vet ju inte riktigt vad ditt problem är eftersom du inte skriver så informativt och jag har ingen koll på RME ljudkorten. Men många som har köpt firewireljudkort har haft problem med att Windows SP2 (service pack 2) drar ner firewireporten till 100 mb. Det kan var det. RME har en lösning och det är att du "nergraderar" bara firewireporten till SP1, länk. Microsoft har även släppt en patch som ska fixa till detta problem, men jag har hört att den inte ska funka felfritt, länk. Själv körde jag med patchen men det har fortfarande inte löst sig, vet dock inte om det beror på att patchen inte funkar eller att mitt moderkort är för dåligt. Hoppas du får till det.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.