Jump to content
Annons

flyttat xp från 1 hd till 1 annan men D funkar ej


suprapappa

Recommended Posts

tja

jag har med hjälp av norton ghost 9 försökt flytta över hela innehållet (inkl windows) från en mindre till en större disk. norton har en funktion för just detta. allt data kopieras till den nya disken (vilket jag kan se om jag har den inkopplad som slav) men när jag tar bort orginaldisken och försöker starta datorn på den nya så funkar det inte. precis när man ska komma till inloggningsfönstret i win xp så kommer det istället bara ett fönster med windows logan (samma sak i felsäkert läge) oxh där hänger sig datorn

jag har kört windows reparationskonsoll (som finns på xp skivan) och kört fixmbr och fixboot men inget av detta hjälpte.

finns det ngt annat jag kan göra?

löser det sig inte snart så gör jag en nyinstallation istället men jag vill mest av intresse verkligen försöka lösa detta

petri

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
(linus kanske? 😆

Tyvärr... 😆

Min Ghost-användning har sträckt sig maximalt till återställning av en hårddisk

Så jag kan inte ge några råd för flytt från en hårddisk av en viss storlek, till ny disk med ny storlek...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade samma problem i vintras. Efter många timmars fipplande kom jag in på min musikpartition (som uppenbarligen inte är helt skild från den andra eftersom alla startfiler ligger på C-parten) och såg att systempartitionen inte automagiskt uppfattades som C utan en annan hårddisk. Då orkade jag inte bry mig längre utan återgick till mitt gamla upplägg. Hoppas du hittar en lösning så jag kan fixa mitt system också :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...