Jump to content
Annons

Hörlurar till elgitarren...

Recommended Posts

Martin79 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

För att slippa att sluta riffa när grannarna börjar slå i väggarna så tänkte jag höra mig för vilka hörlurar ni andra gitarrister använder när ni bara jammar lite hemma? (inga superlurar för flera tusen spänn med andra ord)

Direkt in i stärkaren alltså...en Marshall S80 om det spelar nån roll.

Redigerat av Martin79
Annons
Postat

Hmmm... det där kan vålla problem. När jag kör in hörlurar i stärkaren låter det skit. Prova först med ett par lånade lurar innan du köper, och glöm inte dra ner utvolymen... annars kan det gå riktigt illa med både dina öron och lurarna.. många stärkare är inte anpassade för att användas med lurar.

Jag övar gitarr genom min V-amp. Funkar hur bra som helst med lurar och tar dessutom mycket mindre plats. Mina grannar tycker fortfarande om mig 😄

Postat

Jag har ett par billiga Philips-lurar som jag brukar köra genom. Tyvärr är dom inte slutna, så om jag inte kör med hög volym så läcker det oförstärkta ljudet utifrån in, vilket är rätt störande. Således kanske du ska koncentrera dig på en sluten modell.

Postat

Jag tycker dock inte att slutna lurar passar sig för sådant bruk. 😉

Ljudet blir för sterilt då det inte får "öppna" sig. Blir som att lyssna på lajnad gitarr, ungefär.

Prova ett par halvöppna lurar! typ Sennheiser HD555 rekomenderar jag starkt. Superbra lurar (verkligen) till ett "bra" pris. 1300 kostar de tror jag... Men de låter lika bra som många lurar i 3-4 tusenklassen...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.