Martin79 (oregistrerad) Postat 29 maj 2004 Postat 29 maj 2004 (redigerat) För att slippa att sluta riffa när grannarna börjar slå i väggarna så tänkte jag höra mig för vilka hörlurar ni andra gitarrister använder när ni bara jammar lite hemma? (inga superlurar för flera tusen spänn med andra ord) Direkt in i stärkaren alltså...en Marshall S80 om det spelar nån roll. Redigerat 29 maj 2004 av Martin79
Print Postat 1 juni 2004 Postat 1 juni 2004 Hmmm... det där kan vålla problem. När jag kör in hörlurar i stärkaren låter det skit. Prova först med ett par lånade lurar innan du köper, och glöm inte dra ner utvolymen... annars kan det gå riktigt illa med både dina öron och lurarna.. många stärkare är inte anpassade för att användas med lurar. Jag övar gitarr genom min V-amp. Funkar hur bra som helst med lurar och tar dessutom mycket mindre plats. Mina grannar tycker fortfarande om mig 😄
bonzo Postat 1 juni 2004 Postat 1 juni 2004 Jag har ett par billiga Philips-lurar som jag brukar köra genom. Tyvärr är dom inte slutna, så om jag inte kör med hög volym så läcker det oförstärkta ljudet utifrån in, vilket är rätt störande. Således kanske du ska koncentrera dig på en sluten modell.
Morta Postat 1 juni 2004 Postat 1 juni 2004 Jag tycker dock inte att slutna lurar passar sig för sådant bruk. 😉 Ljudet blir för sterilt då det inte får "öppna" sig. Blir som att lyssna på lajnad gitarr, ungefär. Prova ett par halvöppna lurar! typ Sennheiser HD555 rekomenderar jag starkt. Superbra lurar (verkligen) till ett "bra" pris. 1300 kostar de tror jag... Men de låter lika bra som många lurar i 3-4 tusenklassen...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.