Jump to content
Annons

Monitorer

Jagärsnabb

Recommended Posts

berhinger gör mkt bra budget monitorer. dom snor mycket teknik från bättre namn, och brukar ofta vara rätt neutrala vilket gör att dom är lätta att mixa i. låter det bra i ett par sånna låter det ofta bra i allting. Phonics bra också.

Dela på andra sajter

Annons
berhinger gör mkt bra budget monitorer. dom snor mycket teknik från bättre namn, och brukar ofta vara rätt neutrala vilket gör att dom är lätta att mixa i. låter det bra i ett par sånna låter det ofta bra i allting. Phonics bra också.

Med tanke på alla Behringerhatare det finns på forumet så förstår jag inte att ingen har kritiserat detta på två timmar. Har de blivit tystade av den tyska giganten? 🙂

Dela på andra sajter

Jag hatar inte behringer..... därimot så lyssnar jag och hör att deras produkter inte låter lika bra som dyrare prylar... ofta men inte alltid..

Därför väntar man å sparar pengar till det som låter bra.... 🙂

Behringer är asbra när man vill ha billigare altenativ....

Tips: genelec 8030

Redigerat av Bobogura
Dela på andra sajter

Behringer är asbra när man vill ha billigare altenativ....

Om man får ett exemplar som inte slunkit igenom deras så kallade kvalitetskontroll...

När det gäller andra tillverkare brukar man ju kalla enstaka dåliga produkter för "måndagsexemplar". När det gäller Behringer tror jag inte att måndagen är den enda dagen som fel kan slinka igenom...

Dela på andra sajter

Jag har använt mycket Behringerprylar genom åren och varit mycket nöjd med dem - åtminstone tills jag har bytt ut dem mot annat eller rationaliserat bort dem. Det började nog när jag bytte monitorer för ett par år sedan och började höra hur mycket som inte längre höll måttet...

De har prylar som fungerar och som ger mycket för pengarna. Deras digitala prylar är enligt min mening betydligt bättre i förhållande till annat än de analoga, men det mesta är i alla fall väldigt prisvärt.

Kvalitetskontrollen kändes minst sagt tveksam när jag fick löda in ett par kablar som hade missats till motorreglarna direkt när jag packade upp min DDX3216 - och efter något år fick jag löda om diverse kallödningar i nätdelen - men efter den operationen har mixern fungerat perfekt i ett par år, så på det hela taget har jag varit väldigt nöjd med den ändå. Nu är den dock bortrationaliserad och det enda jag har kvar av Behringerprylar, är en preamp som jag hellre kan ha kvar än att slänga den på grund av det meningslösa andrahandsvärdet - och en hörlursförstärkare för monitorlyssning, där det inte är någon katastrof att det brusar lite extra...

Förutom problemen med digitalmixern, så har jag bara haft en kompressor som har gått sönder - så generellt måste jag säga att de har hållit väldigt bra, speciellt med tanke på att jag hade ett 24HE-rack proppfullt med Behringerprylar - och deras MX8000 mixerbord under några år. Av allt detta var det alltså en enda burk som gick sönder, så det kan inte vara fullt så illa som vissa vill göra gällande - åtminstone inte enligt vad jag själv har sett.

Nej - jag säljer inte Behringer längre... 😛

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.