Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, spelar in elgitarren med två mickar. En i en ingång och den andra i en en annan igång. in 3 och in 4 på ljudkortet.

Kan jag få dem på samma monospår i cubase på något sätt.

Nu spelar jag in dem på två lösa monospår. Vilket funkar, men med en massa dubbar blir det många spår.

Är det möjligt?

Annons
Postat

Vet inte riktigt vad du menar, men gissar på att du e ute efter sk grouptrack..

högerklicka någonstans på spårlistan och välj ....add grouptrack ...mono ....

sen i mixern får du välja vilka spår som ska skickas till gruppkanalen....det hittar du överst på mixern...precis ovanför gainrattarna....

Postat

Jo Florian är helt rätt ute, om du spelar in dem som ett stereospår så kommer det att bli betydligt trassligare när du sedan ska mixa. Tipset är att göra ett folderspår för att snyggt kunna gömma undan alla gitarrer och sedan ett groupspår för att kunna styra nivå och lägga effekter på gitarrerna som en hel grupp.

/Majken

Postat

Hej!

En lösning är ju att mixa ihop innan du skickar in det i datorn...antar att du redan tänkt på det... 😆

Sampel

Postat

Hej jo jag vet massor av lösningar på problemet ( om det nu är ett problem ). Men vad jag undrar över finns det något sätt att välja två in på en monokanal.

Jag undrar inte över andra lösningar.

Kanske det inte går helt enkelt

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.