Jump to content
Annons

Fobier


Overkill

Recommended Posts

Gillar inte spindlar särskilt såna med långa håriga ben. Svenska små spindlar har dock inget emot, kanske pga att jag var officiell spindeldödare åt morsan när jag var ung!?

Annars så är man väl lite skraj att rånmördad på öppen gata men det är inte direkt en fobi!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 67
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Danabacken Postat den 18 March 2006, 15:17
Järven @ 18 March 2006, 13:34)

Gillar inte spindlar särskilt såna med långa håriga ben.

*RYSER*

Har fobier för andra håriga ben oxå! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Gillar inte spindlar särskilt såna med långa håriga ben.

*RYSER*

jag starkt ogillar spindlar och småkryp, men vanlia ormar har jag inga problem med (o.b.s. gäller ej giftormar)

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Jag fick en mindre hjärtattack 🙂🙁🙂🙂

Din din varningsmätare borde fan vara på 67641% nu 😛🙂

*springer till Olsberg och tjallar*

Link to comment
Dela på andra sajter

Shaidar (oregistrerad)

*sneglar mot poccentmätaren*

Posta en clown eller en råtta så är det jämnt. Ska vi säga så? 😛

Redigerat av Shaidar
Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var liten hade jag fobi på bandet Kiss. 😛 Det roliga var att jag älskade deras musik, men jag kunde inte se bilder på dom, för jag tyckte dom var så läskiga... 🙂

EDIT: stavfel

Redigerat av Lynxo
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
*sneglar mot poccentmätaren*

Posta en clown eller en råtta så är det jämnt. Ska vi säga så? 🙂

Näe 😛 Jag tycker inte heller råttor och clowner är så trevliga 🙂

Råttor: Dom är äckliga bara. Fobin uppstod troligtvis efter att min far berättat om när han, efter en krogrunda sent på natten, går över Fristadstorget här i Eskilstuna och ser en gigantisk kloakråtta springa runt. Det är inte nice.

Clowner: Öhm.. Troligtvis efter att ha sett första Saw. Den där masken är väl rätt clownliknande, va? (Har inte ens tänkt tanken att se Saw 2...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Clowns. They scare me. 😄

Kollat för mycket på Stephen Kings "Det"?

edit: 😆 Äsch...Ska läsa färdigt trådarna hädanefter innan jag citerar & svarar 😄

Redigerat av Pelle Rylander
Link to comment
Dela på andra sajter

Shaidar (oregistrerad)
Clowns. They scare me. 😆

Kollat för mycket på Stephen Kings "Det"?

edit: 😄 Äsch...Ska läsa färdigt trådarna hädanefter innan jag citerar & svarar 😆

Inga problem - jag blir konstigt upprymd av att bli citerad 😆

och nej, såg inte för mycket på "Det".

Jag var dock på cirkus när jag var sådär 4-5 år och skulle dras upp på scen av en clown som var läskigt målat (tyckte jag i a f ) och stank vitlök. Jag fick fullständigt panik, och har inte gillat clowner sen dess. 😱

Redigerat av Shaidar
Link to comment
Dela på andra sajter

Shaidar (oregistrerad)

Jo, tanken på zombier är rätt otäck... Men har du sett Shaun of the Dead?

Det skulle säkert vara bra terapi. Det är ju trots allt en romantisk komedi- med zombier! R ekommenderas varmt! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Med risk för att chocka en och annan på Forumet kanske...

NEJ! Faktiskt inte en enda fobi.

Kroppsliga besvär ja. Mentala dito nej. Kan knappt stava till angset, angest, ångget...ähhh...åmngest

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag såg shaun of the dead för nån månad sen 😄 rätt skoj faktiskt. Dawn of the dead har jag sett också. det är bättre zombies i den än i Resident Evil. Trots fobien, så tycket jag att zombiefilmer är grymmast att kolla på. Visst så skulle det inte vara så trevligt att hamna i Texas Chainsaw Massacre hålan en mörk kväll heller för den delen 😆

Edit: jag har kommit fram till att alla zombiefilmer för mig

Edit 2: ... är som terapier 😆

Redigerat av Frekvens
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Telefonskräck. Eller, när folk ringer har jag inga problem att prata, men att ringa till folk har jag haft STORA problem med. Bättre nu dock. Kunde vara tvungen att mer eller mindre skriva ett manus för att kunna ringa till el-bolaget. Och då förstördes allt ändå med att dom avbröt med ett "hej" mitt under presentationen och man tappade tråden totalt och stammade fram sitt ärende i stötar iallafall.

Men men, det var några år sedan, nu tar jag inte allt på lika stort allvar längre.

Spindelfobi. Trodde det var över det också, men sen såg jag den där bilden som någon postade tidigare i tråden, och rullade liksom ihop mig till en boll. Iallafall inombords 😲

Nya människor. Eller, människor i allmänhet. Börjar dock lära mig nu när jag valt en konstig studieväg och måste komma in i ny grupp ett par gånger per termin.

Scenskräck. Huga, det kommer jag nog aldrig över. Tänk er dessutom om det skulle direktsändas via telefonnätet och det var ett gäng spindlar i publiken. Jag skulle dö. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

*nyser*

f'låt

prosit!

-jävla konstigt ord igentligen -vem har kommit på det?

"signe dig" ungefär. På engelska heter det ju "bless you". Det härstammar från pesttider, när en nysning var ett tidigt tecken på att man hade drabbats av just pesten. Då kunde man ju vara värd en välsignelse.

nej, jag fabulerar inte 🙁

/Bengan

på tyska Gesundheit = Sundhet, friskhet. Man kan ju undra va prosit netyder egentligen..innebörden vet man ju, men just "prosit"????

Från latinets Pro Sit ? (finns de orden.....låter ju som sittproffs 😱)

Älskar att vara på sjön, men om jag sitter i en liten båt, stänger av motorn och låter det bli tyst kan jag få någon slags "höjdskräck" om jag vet att det är väldigt djupt...skumt. Händer aldrig i segelbåt eller på surfbräda.

Fler fobier eller konstigheter finns.....får formulera dem sen 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Från latinets Pro Sit ? (finns de orden.....låter ju som sittproffs 😕)

prosit (lat., 'må det gagna', en form av pro´sum 'vara nyttig'), utropsord använt då någon nyser. [...] I Sverige sade man förr även "Gud hjälp(e)" i samma avsikt.

citat NE 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

a, im enlighted 😄 Tänk va bra de e me internet ändå!

jo, jag känner mycke obehag när jag ser köttätande växter.....min mor påstår att de va nån Doctor-Snuggles-rulle som skrämde mig med en stor rosa pratande blomma. jag blev visst livrädd....sitter i än idag!

Undras va dom som skapade snuggles hade rökt egentligen? Nu när man ser det lite i backspegeln....jag menar...puckly i molnen...kosmoskatten, trickelitrick 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Telefonskräck. Eller, när folk ringer har jag inga problem att prata, men att ringa till folk har jag haft STORA problem med. Bättre nu dock. Kunde vara tvungen att mer eller mindre skriva ett manus för att kunna ringa till el-bolaget. Och då förstördes allt ändå med att dom avbröt med ett "hej" mitt under presentationen och man tappade tråden totalt och stammade fram sitt ärende i stötar iallafall.

Men men, det var några år sedan, nu tar jag inte allt på lika stort allvar längre.

Spindelfobi. Trodde det var över det också, men sen såg jag den där bilden som någon postade tidigare i tråden, och rullade liksom ihop mig till en boll. Iallafall inombords 🙂

Nya människor. Eller, människor i allmänhet. Börjar dock lära mig nu när jag valt en konstig studieväg och måste komma in i ny grupp ett par gånger per termin.

Scenskräck. Huga, det kommer jag nog aldrig över. Tänk er dessutom om det skulle direktsändas via telefonnätet och det var ett gäng spindlar i publiken. Jag skulle dö. 😄

Jag börjar tro att du är mitt alter ego, Fidden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag börjar tro att du är mitt alter ego, Fidden.

Jo jag har haft liknande funderingar... Vi verkar tänka väldigt likt. Förmodligen skulle hela universum implodera om vi stötte på varandra någon gång 😄

(alltså, stötte på i bemärkelsen träffas, inte ragga....)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...