Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har nyligen uppdaterat till PT 7,0. Kör Mac OS 10.4.3. Plötsligt får jag inget ljud från min synth när jag ska använda ex. NNXT i Reason. Använder jag Redrum och gör trummor där så funkar allt som vanligt.

Interfacet ger utslag om att det kommer in signal när jag använder synthen (keyboardet). Däremot i mixern i Reason är det dött när jag spelar.

Har gjort som jag brukar: Ex. skapat en kanal för midi, en för audio( där jag har reason) och sedan busat över till en audio inspelningskanal.

Plötsligt är allt dött! Vad har hänt? Hoppas att någon förstår vad jag menar. Är kass på det tekniska då det gäller datorer (iallafall när det inte funkar). 😉

Tar tacksamt emot all hjälp! 😮

Annons
Postat

Till att börja med så behöver du ju inte skapa ett spår för midi och ett spår audio, eftersom PT 7.0 har instrument tracks...

Det är ju bara skapa ett instrument spår och lägga reason som en insert sen välja din midi keyboard som in signal och din NNXT som ut signal...

Man behöver inte trycka på rec heller för att det ska låta, glöm inte volym reglen bara.

Och se till att välja "show instruments" i track view menyn så komer du se allting i PT mixern längst upp..

Prova det först!! 😏

Postat
Menar du att det inte går att göra på det gamla sättet längre?

jodå, det gamla sättet fungerar också

fråga, låter det när du spelar in? syftar på "input monitor"

Postat

Nix, det går inte att spela in heller. Om det är ljudvågor du syftar på så syns inte dom. Alltså ingenting händer i Reason. Ingen signal går till mixern i Reason.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.