Jump to content
Annons

Recommended Posts

hybner (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hallå.

Satt med en kompis igår och spelade in sång till en låt vi håller på med.

Helt plötsligt slutar inspelningen att fungera, vi fick signal på ljudkortet men

inget i cubase.

Efter en stunds pillande så upptäckte jag att det bara gällde det projektet vi jobbade med.

Så min fråga lyder,

Är det någon funktion som stänger av inpelningen eller kan det va nått fel?

mvh

hybner

Redigerat av hybner
Annons
Postat

Jag antar då att det bara är signalen som slutar komma och inte att rec slås av. Om jag inte minns fel så finns det en tid för längsta inspelning som man kan ställa in, tror jag..

Annars har liknande hänt mig förut ett par gånger när jag körde det inbyggda kortet i min gamla bärbara. Tror det var drivrutinerna som var ostabila för det funkade igen om man startade om Qb på obestämd tid. störande hur som helst!

hybner (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Jag antar då att det bara är signalen som slutar komma och inte att rec slås av. Om jag inte minns fel så finns det en tid för längsta inspelning som man kan ställa in, tror jag..

Annars har liknande hänt mig förut ett par gånger när jag körde det inbyggda kortet i min gamla bärbara. Tror det var drivrutinerna som var ostabila för det funkade igen om man startade om Qb på obestämd tid. störande hur som helst!

a precis, signalen slutar komma in i cubase, har testat att starta om det massa gånger men det hjälper inte, nya dokument fungerar.

Längsta inspelningstid? Känns inte som om det kan va det.

Redigerat av hybner
Postat

Någon tidsbegränsning har jag inte sett i Cubase.

Under en forumträff som VST-forum hade, så stod min dator igång och spelade in medan folk jammade - och blev oavbruten inspelning i flera timmar då, eftersom den bara fick fortsätta köra för att förhoppningsvis fånga in någonting som kunde låta kul.

Det måste alltså vara något annat som bråkar...

hybner (oregistrerad)
Postat

ne det är skumt för vanligtvis så brukar den ju ge utslag nere på transporten utan att man har gjort nått men du kommer den ju inte änns upp där.

har testat att byta drivrutiner men det kan ju ändå inte va det eftersom det funkar med andra projekt.

Postat

Det är inte bara så att du har punch out markerat på transport bar så den slutar spela in vid din högra locator?

hybner (oregistrerad)
Postat
Det är inte bara så att du har punch out markerat på transport bar så den slutar spela in vid din högra locator?

Kan ju vara det, sitter på jobbet nu så jag kan inte testa.

Men du menar alltså att det finns en knapp som gör så att jag bara kan spela in inom det markerade områdena?

Tror inte att jag hade området markerat när jag försökte spela in så det kan ju kanske va det =)

Men kom gärna med mer förslag om ni kommer på nått, vill kunna fortsätta spela in direkt när jag kommer hem =)

mvh

hübner

hybner (oregistrerad)
Postat

nope, hade inte punch out itryckt.

ingen annan som har någon aning?

finns det några funktioner som man kan döda inputen med?

vet inte riktigt vad jag ska söka efter.

skulle bli otroligt glad om nån kom på nått

hybner (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Cubase fortsätter skapa ljudspåret, alltså?

Frågan är om du inte har lyckats komma åt något olämpligt (typ Mute eller liknande...) i automationen vid ett visst ställe (om det blir fel på samma ställe varje gång)...?

jag hoppas ju på det men inga spår är mutade, jag har testat att skapa nya audiospår i filen å det funkar inte heller,

Vanligtvis så får jag alltid utslag från micen i transporten(alltså inte i nån kanal) men nu kommer det inget där,

och där ska den väl ge utslag hela tiden eller?'

edit: ljudspåret skapas hela tiden när man spelar in men det kommer inget i det

Redigerat av hybner
hybner (oregistrerad)
Postat

Ingen som har råkat ut för det här eller som har någon aning om va det kan bero på?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.