Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sitter i studion just nu, och av någon anledning så kan jag inte få medhörning på sångkanalen med VST effekter. Tips?

SX3 med senaste sp.

Det har funkat hittills... har mig veterligen inte gjort någonting som kan vara orsak till detta. Inte ändrat några parametrar...

Det funkar att spela in sångkanalen, och på det inspelade språret är vst effekterna med, men inte i medhörning...

Pls, HEEEEELP

En sak till som förmodligen har med detta att göra, jag får bara sången i ena kanalen,, enda möjligheten är att panorera på ljudkortet. (ESP1010)

Annons
Postat
Du har förmodligen aktiverat "Direct monitoring"...

Skall man inte ha det??

Är ingen klippa på Cubase, , , ,

Direct Monitoring innebär just att du monitorlyssnar direkt på insignalen, innan Cubase-pluggarna går in. Detta kan du göra med väldigt liten eller i princip ingen latency (beroende på hur det hanteras av ljudkortet och dess drivrutiner).

Om du vill monitorlyssna MED pluggar, så måste Direct monitoring avaktiveras - och du får samtidigt lyssning med latency på köpet.

Man kan tyvärr inte både ha kvar kakan och äta upp den samtidigt... 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.