Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har fan sökt hur mycket som helst efter det ljudkortet jag behöver. HÀr Àr kraven, hoppas det finns nÄn som kan hjÀlpa mig pÄ vÀgen:

Det ska vara minst 2 micpreamps.

Den ska ha minst 1 adat lightpipe(alltsÄ 8 in)

Det ska vara Firewirekort.

Alternativt nÄt kort som har minst 10 micpreamps och gÄr pÄ firewire.

Finns det kort jag letar efter?

Annons
Postat

ok glömde Ä sÀga att min budget inte Àr den bÀsta. Men viktigast Àr nog den övre varianten dÄ det endast kommer vara vid inspelning av trummor.. Har Àgt flera MOTU grejer men aldrig testat 828 eller traveler. Men dÀr Àr nog prisnivÄn lite för hög.

Postat

Annars kommer det ocksÄ en burk frÄn ESI (ESU1808) och med tanke pÄ hur de brukar ligga i pris, sÄ kan det mycket vÀl vara intressant...

Ingen ADAT I/O - men 18 analoga in och 8 analoga ut - pÄ USB2.

Behövs fler preamps, sÄ lÀgger du till en extern sÄdan - exempelvis en Line Audio Design OMP för att fÄ superkvalitet). Samma gÀller för Audiofire frÄn Echo och Fireface frÄn RME, dÀr det finns 2 resp. 4 micpreamps inbyggda och resten Àr line.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.