Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla glada

Har en fråga här är det typ möjligt att publisera sin musik och kanske få skivkontrakt med bara bas programmet FL utan keyboard mm 😛 ?

För liksom cubase kan bygga upp sina slingor utan en keyboard kopplad till datorn.

ps inte för att jag skulle få nåt kontrakt då men vore kul att veta drömma kan man ju alltid 😆

En kille som undrar såå mycket 😆

Annons
Postat

Det är klart man kan. Det hänger mer på dig än på programmet. Du anar inte hur mycket lo-fi utrustning som används på skivor som sålts i miljoner. Fundera inte så mycket kring det utan gör bra musik med de verktyg du trivs med helt enkelt.

Postat (redigerat)

Absolut går det ! Du kanske föredrar att jobba enbart med samples då , om du inte vill spela keyboard ? Många gör så. Egentligen behöver man inte kunna spela ett instrument för att göra musik.

Men konkurransen är ju minst sagt mördande, och det finns många som hållit på i 10-15 år, och den erfarenheten är inte så lätt att matcha. 😛

Redigerat av Kill All Autotuner
Postat

visst jag her en keybord in kopplad till datorn också men jag är inget mosart direkt

utan kör några egen gjorda slingor passar ju bra till den sorts musik jag gör 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.