Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej hej!!!

Jag kör rebirth och reason tillsammans via rewire. är det någon som vet hur jag får över rebirth grejjerna till reason sequensern, jag använder mig av rebirth input machine och får ljud genom reason mixern, men jag vet inte hur man flyttar ned allt till sequensern.

Någon som vet?

• 3 månader senare...
Annons
Postat

kanske lite sent att svara... men i brist på annat... 😄

När du kör rebirth i reason så fungerar rebirth på samma sätt som t ex redrum... det finns tio kanaler i redrum, men i sequncern ligger bara själva instrumentet...

så om du vill programmera t ex trummor i rebirth så är det bara att göra som vanligt... och så får du samköra de bägge programmen (vilket görs automatiskt..)

håll till godo 😄

• 2 veckor senare...
Postat

jo, så mycket har jag förstått =) jag får ju ljud i rebirth, men jag vill ha ned det i sequensern, så det blir såna där fina färglada fyrkanter.

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
jo, så mycket har jag förstått =) jag får ju ljud i rebirth, men jag vill ha ned det i sequensern, så det blir såna där fina färglada fyrkanter.

Det går inte.

• 2 veckor senare...
Postat

förtydligande av nattvaktarens inlägg och förklaring av det som står i manualen...

Rebirth Input Machine i Reason tar bara och synkar Rebirths sequenser med Reasons. Så att båda kör samtidigt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.