Jump to content
Annons

hallå tjena hej säger gufv!


gufv (oregistrerad)

Recommended Posts

gufv (oregistrerad)

CNV00001.jpg

Nu är det kanske dags att presentera mig känns det som. Less is more is mystic visserligen men lite information är ju alltid kul. 😆

Egentligen har jag varit tung konsument stora delar av mitt liv, och de musikaliska steg jag tagit som barn har varit blockflöjt i två veckor, haha.

Men sommaren 2004 tröttnade jag och stal min mormors gamla Levin-gitarr. Och där började vägen. Nosade på Cubase förra sommaren och började spela in första gången i höstas. Sedan dess har jag sex st demolåtar som i princip är klara bortsett från möjligtvis mastering/mixnings-förbättringar.

Om mina föräldrar hade tryckt ner diverse musikinstrument i halsen på mig som barn så hade allting gått så mycket lättare, men nu är det inte så och det får man väl acceptera antar jag!

Är 21, uppväxt och bor i Göteborg. Studerar just nu en enskild kurs, musikhistoria. Främsta intressen är musik och uttrycksformer såklart och om man skall prata framtid och levnadsbröd så siktar jag väl på något inom sociologi. Hade ju varit underbart att kunna leva som musiker i en oviss framtid men det är väl ganska svårt misstänker jag 😆..

Min musik låter väl ungefär som det jag lyssnar på. Atmosfäriskt, mörkt, jävligt och idérikt med små kryddningar från andra musikscener.

Jag avskyr när man snöar in sig i hörn och präglar allting från en enda grej. Egentligen handlar det bara om frekventa ljud melodier harmonier i olika former och färger, vare sej det är en banjo eller ett dödsgrowl.

Men högst på influenslistan ligger det Electronica, Hardcore, 'Postrock', Country/Folk. Akter som Pink Floyd, Brian Eno, Mogwai, 16 Horsepower, Shpongle, Murcof, Sigur Rós, Aphex Twin, Blonde Redhead, Black Heart Procession, Converge, Isis med flera.

Min studio är väl inget att hurra för. EMU 0404-ljudkort, standard4kanalsmixer/preamp, dåligt klaviatur med trasiga tangenter 😆, en elgitarrskopia med en liten digital vox-förstärkare, akustisk nylon-Levin. Program: Cubase SX & Ableton Live. Inom elektronisk kryddning främst mjukvarupluggar & konstiga samples. Exempel; The Grand, B4, Battery 2, Korg Legacy Collection, z3ta+, Kontakt 2, FM7, EWQL Silver m.fl.

Ja, det var väl det.

😆

Besök gärna min hemsida, där finns mina låtar samt en liten fotoportfolio.

Http://pendrill.no-ip.org/gusc/

Vi ses i forumet,

CHONG!

/Gustaf

Redigerat av gufv
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
gufv (oregistrerad)
Trodde jag var ensam om att lyssna på Murcof här. Bra musiksmak i övrigt, och dina låtar har ju varit bra hittills också!

roligt att höra!

han är en av mina största förebilder, helt klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns inte som jag kan välkomna någon som varit här längre än jag själv...

Men tjena! 😉

😄 Instämmer...

Men vafan....välkommen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...