Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är Novation KS4 samma synt som K-Station i grunden eller skiljer dom sig åt? Är lite nyfiken på dessa syntar.

Annons
Postat

Enligt vad jag har hört så ska de låta rätt olika, dock har ju novations sound hittills varit jävligt cheezy, så jag antar att denna inte är något undantag 😉

• 1 månad senare...
Postat (redigerat)

Flytta den här tråden till hårdvara??

Har själv en K-Station som jag är nöjd med! Den har mycket olika typer av ljud (både basar, leadljud och pads). Dock är de lite "klena" (eller vad ni nu vill säga), men den fungerar även finfint som masterklaviatur mot sequencer/reason då det finns mycket rattar att skruva på 😮

Kanske lite liten klaviatur, men tar å andra sidan inte så mycket plats.

+ för effekter och vocoder/line-in!

En perfekt studentsynth skulle man kunna säga 🙂

EDIT: under hårdvara "Studioutrustning/instrument" menade jag...

Redigerat av eckan
Postat
Är Novation KS4 samma synt som K-Station i grunden eller skiljer dom sig åt? Är lite nyfiken på dessa syntar.

KS4an e större... 49 tangenter... K-Station e bara 2 oktaver..

K-Station har bara 8 i polyfoni oxå...

http://www.novationmusic.com/nov_route/doc...5/ks45_over.htm

Carl.. Använder du din K-station nu när du köpt din virus?

Vad tycker du om ljudet i K-station?

Sitter själv med en helkass roland rs-5 som jag köpte innan jag visste bättre och är sugen på att skaffa en VA-synt, men budgeten är ju inte så stor. Såg att det går att köpa en A-station (K-station utan tangenter) för 3000 spänn ny på thomann och blev lite sugen.

Postat

KS4an e större... 49 tangenter... K-Station e bara 2 oktaver..

K-Station har bara 8 i polyfoni oxå...

http://www.novationmusic.com/nov_route/doc...5/ks45_over.htm

Carl.. Använder du din K-station nu när du köpt din virus?

Vad tycker du om ljudet i K-station?

Sitter själv med en helkass roland rs-5 som jag köpte innan jag visste bättre och är sugen på att skaffa en VA-synt, men budgeten är ju inte så stor. Såg att det går att köpa en A-station (K-station utan tangenter) för 3000 spänn ny på thomann och blev lite sugen.

nää.. inte direkt ofta ja använder den... fast o andra sidan har ja ju inte audiokablar så de räcker till båda... 🙂

Postat
nää.. inte direkt ofta ja använder den... fast o andra sidan har ja ju inte audiokablar så de räcker till båda... 😆

Kablar som är så dyra 😱

Postat
Enligt vad jag har hört så ska de låta rätt olika, dock har ju novations sound hittills varit jävligt cheezy, så jag antar att denna inte är något undantag 😄

nah, vill inte riktigt hålla med om att det är cheesy. gillar bassstation skarpt. kanske inte främst till tunga basar iofs... men bra låter den.

• 1 månad senare...
Pulse. (oregistrerad)
Postat

Du kan lyssan på ett par demo mp3's av Novations KS4 på amazona, bra site dock på tyska. Klicka på "Archiv" sen väljer du Novation KS4 under Synthesizer. Så får du upp sidan. Här kan man lyssan på många många fler instrument m.m.

http://www.amazona.de/

ks4_3q_right450x.jpg

Postat (redigerat)
Såg att det går att köpa en A-station (K-station utan tangenter) för 3000 spänn ny på thomann och blev lite sugen.

Ja den är jag också sugen på.. 😄 Någon som handlat av Thomann och kan berätta om sina erfarenheter? 😆

//Nisse

EDIT: Fixade en länk så att alla kan hitta dit enkelt...

Redigerat av Nisse
Postat
Såg att det går att köpa en A-station (K-station utan tangenter) för 3000 spänn ny på thomann och blev lite sugen.

Ja den är jag också sugen på.. 😎 Någon som handlat av Thomann och kan berätta om sina erfarenheter? 😛

//Nisse

EDIT: Fixade en länk så att alla kan hitta dit enkelt...

Jag har handlat där förut... Köpte en mindprint Di-Port och ett par hörlurar och har bara goda erfarenheter med dom.

Finns t.o.m. svenskspråkig support, vilket jag ser som ett stort plus.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.