tbruce Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Uncanny valley ARTIST/GRUPP: Tvor Brvuce LÅTLÄNGD: 4:29 INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 5.1 STATUS: Färdig Jag lämnar av detta här utan vidare kommentarer - vill höra vad ni tycker. EDIT: Borttaget (06/04/04) Redigerat 13 augusti 2006 av tbruce
Kill All Autotuner Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Jag log i varje fall under hela lyssningen............
Arete Postat 14 mars 2006 Postat 14 mars 2006 Från radio eller TV? Ryoji Ikeda har gjort liknande saker :-) Hade gärna hört en lite klarare grundtanke, en progression genom stycket som gör att det utvecklas. Nu blir det mer att det bara fortsätter, vilket iofs är intressant men kunde göras mycket mer intressant. Fortsätt leka, jag älskar att lyssna på sånt här :-D
gufv (oregistrerad) Postat 14 mars 2006 Postat 14 mars 2006 jobbig, provokativ låt men jag antar att det var meningen med den 😄.. tycker du ska variera kaos-rytmen eller vad man säger.. konsten att göra kaos handlar om att göra bra kaos - aphex twin.
dajerszz Postat 14 mars 2006 Postat 14 mars 2006 (redigerat) kan låta coolt typ som en grej mellan två låtan eller nåt liknande. men det är en massa ljud nu bara och ingen variation. bara en jävla massa olika ljud som byts av likadant hela tiden. jag förstår inte idén med det här. förklara. Redigerat 14 mars 2006 av dajerszz
gufv (oregistrerad) Postat 14 mars 2006 Postat 14 mars 2006 kan låta coolt typ som en grej mellan två låtan eller nåt liknande. men det är en massa ljud nu bara och ingen variation. bara en jävla massa olika ljud som byts av likadant hela tiden. jag förstår inte idén med det här. förklara. japp, precis så jag kände också.
MrBluesman Postat 14 mars 2006 Postat 14 mars 2006 Stanna upp, pausa, och variera tempot mer. Låt lyssnaren vila öronen några sekunder på en ljudbild ibland. Håll igen lite på panoreringarna. Då kan det nog bli rätt coolt.
tbruce Postat 14 mars 2006 Trådstartare Postat 14 mars 2006 Kill All Autotuner: Bra det. 😆 Arete: Nej inte radio/teve, musik. En progression var väl ungefär precis vad jag ville undvika. Jag tycker det intressanta med den här "låten" är att även om den förändras väldigt mycket mer än det mesta annat, så blir den ändå otroligt monoton. Just det där med att den bara fortsätter är jag ute efter - möjligtvis borde den göras ännu längre för att få fram den känslan ordentligt. Visa på en otrolig monotoni i den konstanta förändringen. Jag kan tycka det är asschysst med "riktig" monoton musik, för att det är en känsla som späs på och späs på under hela låten, men samtidigt så blir det också lätt tråkigt när det inte händer nåt nytt. Jag tyckte jag löste det lite här genom att även om det händer nya saker hela tiden så är det ändå precis samma sak, och den monotona känslan kommer av just det. Så jag äter kakan och har den kvar? 😆 gufv: Särskilt provokativ vet jag inte om den är... och inte jobbig heller, möjligtvis krävande beroende på vad man har för musikaliska referenser. Personligen... så tycker jag att den är ett lyckorus. dajerszz: Skoj, du säger att du inte förstår idén med det, men så har du precis förklarat den med de två föregående meningarna. 🙂 MrBluesman: Nja, tycker nog att hela idén skulle förstöras av ett avbrott eller någon längre variation... Tack för alla lyssningar och kommentarer. 🙂 Tar gärna emot fler.
oakleaf (oregistrerad) Postat 15 mars 2006 Postat 15 mars 2006 Du måste ju verkligen ha jobbat för att klippa ihop allt detta. Så på så sätt är jag imponerad. Men rent musiikaliskt så greppar inte jag detta. Jag är säkert får trångsynt eller nåt, men vad är iden/budskapet med det här? Nej, jag blir helt snurrig av det här och känner mig helt uppstressad. Gediget arbete som sagt, men jag måste nog vara för traditionell för jag hajar inte grejen.
mornel Postat 15 mars 2006 Postat 15 mars 2006 Lyssnat på Lesser? Han gör typ sånt här, fast riktigt bra! Knaske kan hämta lite inspiration från Epic Act/Awful Way to Go som finns att ladda ner här.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.