Jump to content
Annons

EZ drummer

Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Är inte det lite krångligt, att sitta och rita in små boxar för varje slag? Det blir ju himla trassligt att ändra velocity och sånt på det sättet. Låter inte särskilt EZ om du frågar mig...

Det är ju därför man får med 8000 (eller 6? minns inte vilket) färdiga MIDIsnuttar att pussla med. För att slippa själv - däremot kan du editera dem som du vill!

Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 305
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Nu återuppväcker jag tråden lite grann för ännu en nybörjarfråga.

Hur går det till när man skickar över trummorna till var sitt spår i programmet? Finns det några praktiska funktioner i EZdrummer för att göra det eller måste man göra det manuellt i sitt program på nåt sätt?

Dela på andra sajter

EZ har väl inte kommit ännu men kanske nån sett på nått demo nånstans? Men måste man det jag har fått för mig att det ska gå att mixa direkt i programet typ volymer panorering mickplacerinar och sånt.

Göran

Dela på andra sajter

Hur går det till när man skickar över trummorna till var sitt spår i programmet? Finns det några praktiska funktioner i EZdrummer för att göra det eller måste man göra det manuellt i sitt program på nåt sätt?

Dom flesta av frågorna som kommer i den här tråden går att få svar på om man går in på hemsidan och kollar in tutorialen!

Ps. Det går att pausa tutorialen oxå, mycket praktiskt så att man hinner fatta allt som beskrivs där! Ds. :rolleyes:

Redigerat av Järven
Dela på andra sajter

Signert Postat den 21 April 2006, 10:31

Finns det någon info om vilka färdiga trumkomp som medföljer EZdrummer? Jag har testat Groove Agent och tycker att väldigt få av de medföljande trumkompen passar mig. Dålig överblick dessutom. Jag vill ha ett rejält bibliotek med olika pop/rock-komp att inspireras av. 

Det står på hemsidan att det följer med över 8000 drum patterns så det ska nog räcka. Sen om det inte finns med just det kompet man letar efter så får man väl sätta sig ned och programmera det själv. Men man får aldrig en så bra bild över ett program förrän man har testat det. Det var därför jag inte köpte Groove Agant eller Stylus RMX, verkade bra på hemsidan men inte på riktigt.

Visst, men det hade varit bra med en förteckning över biblioteket. Det finns en screenshot som dock ser betryggande ut. Mer pop/rock-fokus än GA och betydligt bättre överskådlighet.

Dela på andra sajter

Ring luthman och snacka med dom, jag fick först en bekräftelse om deal i mejl från Toontrack med pris i dollar, var tydligen nåt strul enligt luthman för till oss svenska kunder skulle priset vara i kronor. Kort sagt det verkar som om det är lite strul med postgången på Toontrack så din preorder kanske ramlade bort på nåt sätt. Tror priset på preordern blir runt 1200 spänn eller nåt och det är luthman som levererar tydligen och förmodligen via närmaste musikaffär.

Lycka till

Göran

Jag tecknade också upp mig till ett "förhandsköp", men har inte herhållit något mail än 🙂 Någon annan som inte fått mail än?

Förresten, en liten undran. Då trumsamplingarna är i 16-bit, hur blir det när man väljer att mixa i 24bit, vilket är rätt normalt?

Dela på andra sajter

Dom flesta av frågorna som kommer i den här tråden går att få svar på om man går in på hemsidan och kollar in tutorialen!

Ps. Det går att pausa tutorialen oxå, mycket praktiskt så att man hinner fatta allt som beskrivs där! Ds. 😎

Jo, men jag hittade inte nåt svar där..?

Dela på andra sajter

Mejl idag till mig oxå kommer nu tidigt nästa månad tydligen, man ska anvisa vilken butik man vill ha den till.

Dela på andra sajter

😄 instalerat och klart,grannarna kommer inte gilla detta!!!vill bara säga att det känns som en dröm just nu när man e van att sitta med one shots i acid eller drums on demad loopar!!!fan det käns nästan för bra far att va sant för 1500:-

skall dock säga att det INTE e GM kompatibelt(eller va f..det heter)men det fins säkert någon mera hajj än jag som kan hjälpa till och fixa tex drumm map till sx osv,har svårt att se vad jag skriver för tårarna rinner av lycka just nu!!!

Dela på andra sajter

Skulle vara kul att höra vad folk tycker som har använt både DFHS och EZ-drummer. Stor skillnad? Bättre, sämre?

Jag har försten problem med DFHS, ni kan läsa här

Börjar bli lite uppgiven, skulle vara guld värt om någon kunde hjälpa mig.

Dela på andra sajter

skulle vilja vet hur det funkar praktiskt, kör med Groove Agent nu och tycker det är smidigt att bara klicka på "run" och låta det gå tills jag har ett trumspår med lagom längd.för att sedan fixa detaljerna i efterhand.

Hur gör man trumspåren med EZ drummer?

Dela på andra sajter

har kollat filmen på EZ drummer´s hemsida och om jag fattar rätt så ska man alltså flytta upp en midi snutt till spåret i cubase och sedan kopiera dom och klistra efter varann?

Dela på andra sajter

Hur gör man trumspåren med EZ drummer?

man går på growe heter det så lol !!!och väljer pop rock funk osv.sedan trycker man på typ play och klickar fram tills man hittar det som passar,fills vers eller vanligt comp.sedan tar man tag i det man gillar och drar in på ett midi spår i cubase tex.och då liger ett spår där med velos och allt !!!du kan sedan gå in i midi spåret och lägga till slag eller ta bort!!eller byta virvel kagge osv.till och med en n00b som jag kan få det att låta bra.

skulle doc vilja ha lite tips på hur man får till ett dubbel tramp utan k-pist fx.

hoppas ni fattar vad jag menar!!!.

och du kan tex separera virven eller kagge via pluggens 7 kanaliga mixer så du kan lägga fx via bussen!!!om så vore fallet men,det låter nog bäst utan i allafal.

vet inte om jag gör rätt!!men man lär så länge man lever och hoppas på få bra tips om hur man ska få ut det mesta av det osv.

gorde dock en wav och mailade till en polare och fick detta svar:Det låter ju faktiskt som en trummis!

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ingen som gjort en inspelning med Ezdrummer som man kan få lyssna på? Lite sugen... har just suttit med en låt och försökt få till lite fills men det är bara att inse att jag inte har tålamodet och kanske inte färdigheten heller! 🙁

Jo, jag vet att det finns en video på deras webbplats men vill höra mer innan jag köper. 🙂

Edit: Hittade just lite MP3-demos på deras webbplats... 😕

Redigerat av Hellpig
Dela på andra sajter

Tack Toontrack!

En produkt som hjälper mig skapa det som tog en hel dag förut och det blev 100 ggr bättre. H-vete. Jag och polaren började skruva för att få till det ballaste ljudet, men vi slutade med det och försökte att skruva till ett dåligt ljud i stället, för det var mer sport. Hur man än drog och slet i mixerns spakar och pre-sets så lät det ju SKIT HÄFTIGT!

Det absolut bästa var att jag slog på mitt kassa MEDELI digital set och alla trummor satt där det skulle. UTAN NÅGOT SKRUVANDE! De triggar kasst, men jag antar att jag får ge mig in i dess menysystem och ställa in skiten. Det är fan så skönt att ha en binär grej som man slipper vara en joltcola-drickande nörd med 3 MIT cert i bakfickan för att fatta sig på!

I morgon kommer Cubase SE3 och då skall drag and dropfunktionen testas.

Jag är MYCKET imponerad. Såvida detta inte kommer följas upp med svindyra EZX-packs så kommer detta få 5 trumpinnar av 5 möjliga!

/Bajenuffe

Dela på andra sajter

vill höra mer innan jag köper

gör som jag gorde panta alla öl burkar som liger i rumet!!!lol

Det e inte så mycket att snacka om,har du pengarna kör på.annars sälj fru,flikvän eller morsan!!då blir du dess utom av med en dmmyplugg 🙂

skämt åsido jag kan varmt rekomendera EZ,den ger mej tid att spela in ider och låtar,istället för att sitta i vekor och försöka få fram nått som låter bläckfisk(8 armar lol)

Dela på andra sajter

vill höra mer innan jag köper

gör som jag gorde panta alla öl burkar som liger i rumet!!!lol

Det e inte så mycket att snacka om,har du pengarna kör på.annars sälj fru,flikvän eller morsan!!då blir du dess utom av med en dmmyplugg 🙂

skämt åsido jag kan varmt rekomendera EZ,den ger mej tid att spela in ider och låtar,istället för att sitta i vekor och försöka få fram nått som låter bläckfisk(8 armar lol)

Det låter som något som jag behöver! Jag är så trött på att sitta och pilla med trummorna och hinna tappa inspirationen innan jag kommer vidare...

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.