Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå! Är det någon som vet hur Mackies 32-8:s bussar fungerar?

Jag har kopplat ut 24 sladdar genom submaster/tape outputs till ljudkortet.

Varje bus har ju 3 utgångar, även kallat "tripple-bussing". Men hur separerar man på utgångarna? Bus 1 skickar ut signaler till outputs 1,9,och 17.

När jag adresserar t.ex kanal 1 och kanal 9 till Bus 1, och skickar signalen till datorn, får jag bägge dom kanalerna på samma spår i datorn. Jag vill kunna adressera t. ex. en gitarr, sång till en bus men sedan få ut dom på skiljda kanaler i datorn?! Vad har jag gjort för fel???? Jag har panorerat till höger resp vänster. Går inte det jag tänkt göra eller?

Får ett bryt snart...

Otroligt tacksam för svar 😆

Annons
Postat

Går inte. Kan bara använda 8 bussar åt gången. Vill du spela in på fler kanaler samtidigt så får du köra direct out från kanalen.

Postat

Jaha, men varför är det 24 outputs då? går det alltså bara att skicka 8 bussar åt gången?

😕

Postat
Jaha, men varför är det 24 outputs då? går det alltså bara att skicka 8 bussar åt gången?

😕

8 bussar totalt!

Men som Vacum säger.. Använd direct-Out på varje kanal vet ja 😆

Postat

😕

Därför att man på gamla rullbandspelartiden inte ville behöva koppla om bakom mixern för att kunna spela in på kanal 9-24.

Postat

Aaah just!

Men då tackar jag för det! Var det jag ville få bekräftat!

MVH Wacky 😕

Postat

Fattar överhuvudtaget inte varför man skulle vilja ta omvägen över bussarna för att få ut signalen ur bordet? Åtminstone så länge man vill spela in en separat signal på varje kanal och inte submixa redan vid inspelning måste väl Direct Out vara ett mycket bättre alternativ.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.