Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN: Tentaångest

* ARTIST/GRUPP: Ricardo José

* GENRE: Chilltechno?

* LÅTLÄNGD: 4.09

* KOMPOSITÖR: Me myself och Flerdimensionelstentan

* PRODUCENT: Jag

* EV. MEDVERKANDE: hmm.. Jag...och *hemlis*

* INSPELNINGSÅR: 05

* FORMAT: mp3

* STORLEK: runt 5.3

* STATUS: Antagligen färdig

Ja så här vare dårå. Jag hade en tenta imorse som gick rent åt helvete. så jag hade lite "känslor" som behövde läcka ut. Och vilket medium är inte bäst om inte musik, kära små barn! man ska då alltid lära sig något nytt varje dag!

Japp. Så jag satt här å gjorde allehanda ljudexperiment och ljudförstörelse å dylikt. Tillslut blandade jag allt dethär experimenterande med simpla komponenter och uppbyggnader.

Så! Här är låten:

Annons
Postat

Långt intro! Känns som att låten inte riktigt börjar förrän 2.50.

Ganska trevligt, men lite "anonymt" kanske. "Blev det inte mer än så här?" tänker jag när låten är slut.

Hoppas du blev av med lite av din tentaångest! Been there. Jag hanterade min genom att sno toalettpapper från tentasalen.

Postat
Långt intro! Känns som att låten inte riktigt börjar förrän 2.50.

Ganska trevligt, men lite "anonymt" kanske. "Blev det inte mer än så här?" tänker jag när låten är slut.

Hoppas du blev av med lite av din tentaångest! Been there. Jag hanterade min genom att sno toalettpapper från tentasalen.

haha 😏

jo jag vet. Tycker själv att låten tar slut för tidigt. men ångesten försvann där jag är nu.

Kan ta upp den senare och bygga lite längre på den 🙁

Postat
Äre Reason 3?

*lyssnar vidare*

Jao...

Coolt! Då har jag något att se framemot (har nyligt beställt 3:an oxå..)

Jo jag håller med låten tar slut för tidigt egentligen. Skön bit iallafall.

Postat
Äre Reason 3?

*lyssnar vidare*

Jao...

Coolt! Då har jag något att se framemot (har nyligt beställt 3:an oxå..)

Jo jag håller med låten tar slut för tidigt egentligen. Skön bit iallafall.

Reason is teh shit! 😄

Eftersom ingen nämner produktionn så mkt antar jag att den är grymm 😄

starboy (oregistrerad)
Postat

Intressant ljudlandskap du har fått fram, men väntar liksom på att det ska rocka igång av bara attan nån gång.

Nice work, anyway

(PS. Reason 3 är ju hur bra som helst Ds.)

/cheers

Postat

fina ljud skön låt, lååångt intro men skönt. Dock gillar jag inte dessa röster, passar inte riktigt in i låten, men annars snyggt

Postat

Ja, djävlar.. Och jag som gillar intron och röster och grejer.. GÔTT MOOS!!

Fast lite mer ångestfyllt kunde det väl varit 😱 Här tog jag på mig mina extra svarta kläder och stålsatte mig :rolleyes: Som du vet så är detta ju inte min bag egentligen... Men du håller faktiskt på att omvända mig så sakteliga.

Me like this very, very much!!! 😳

Postat

Oj, låten har inte börjat när andra låtar brukar typ sluta. Korta introt avsevärt (tyvker jag)! Helt okej när det väl kommer igång dock! Är inte riktigt min musikstil så jag kan inte uttala mig så mycket.

Postat

Som sagt, ett väldigt långt intro. Ganska flummig låt, men rätt skön mix. Låten har vissa likheter med Nåids album Módir. Det är inte helt och hållet min stil, men inte heller helt tokigt.

Postat
En ganska "chic" ångest förmedlar det här. För mig är låten inte ångest direkt....

Njae...

Haha. Jag vet att ångesten inte kommer fram i låten.

Men jag kan lova att den kom ur mig iaf. Direkt efter att låten var klar var jag pigg och glad 🙂

Precis före var jag arg å lite smådeppig 😉

Postat

tycker det låter schysst, men jag tycker att det är lite väl mycket klassiska ljud. har redan hört dom tusen gånger i miljoner låtar.

och som alla andra säger här i tråden så avslutas den väldigt tidigt. men därimot diggade jag introt, tyckte det va lagomt långt.

Postat
tycker det låter schysst, men jag tycker att det är lite väl mycket klassiska ljud. har redan hört dom tusen gånger i miljoner låtar.

och som alla andra säger här i tråden så avslutas den väldigt tidigt. men därimot diggade jag introt, tyckte det va lagomt långt.

🙂

Postat

Ja, jag fick sitta och vänta på att det skulle hända nåt här. 🙂 Alldeles för mycket intro, och alldeles för lite håll-i-gång! Men det låter inte illa. Det kan lungt bli nåt, men den är långt ifrån klar.

Kör på! 😱

Synd det där med tentan. 🙂

gufv (oregistrerad)
Postat

Jävligt schyst stämning i det långa introt. Jag gillar dom båda två(känns som två iaf? 😄).. Gillar jazztrummorna. i 02:35 tappar hela låten sin karaktär - trummorna. Man har hört dom alldeless för många gånger förut. Den psykadeliska avslutningen är skitsnygg dock!!

keep it up och hitta snyggare samples, är mitt tips. 🙂

Postat

Jag gillar det här!..och intressant hur du byggt upp låten, de tysta brusande partierna ger spänning och en riktigt schyst ljudutsmyckning!....

bra jobbat!...

Postat

Det första jag tänkte på när jag hörde låter var flerdim, så det får väl anses vara ett gott betyg... 😱

Du vet vad jag tycker... 😉

Postat

Vad hade du tenta i?

För lååååångt intro, annars skön låt skulle jag säga. Fast byt ut den där mjölkiga clappen!

Postat
Vad hade du tenta i?

För lååååångt intro, annars skön låt skulle jag säga. Fast byt ut den där mjölkiga clappen!

Det var en tenta i flerdimensionell analys.

Postat
Det var en tenta i flerdimensionell analys.

Ahh ... jag minns den tentan som igår!

Om du tycker att flerdimensionell analys är jobbigt så vänta tills du ska tenta komplex funktionsteori! 14% klarade tentan när jag läste kursen. "Alla kan inte bli civilingenjörer." som examinatorn sa.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.