Dream Exp. Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 (redigerat) Hejsan! Spelade in en låt som är tydligt hip-hop/rap-inspirerad med mina kompisar. Det var från början menat som en liten oseriös skämtlåt men jag blev så himla nöjd så att jag spricker. Ta inte själva låten så seriöst lyssna mera på inspelningen. The Machine [Edit] Glömde säga att jag gärna vill ha kritik.... Redigerat 12 mars 2006 av Dream Exp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kill All Autotuner Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 (redigerat) Lägg upp låten på studios server istället ! (Yousendit skickar jobbiga reklampopups,tror att det är därför du inte fått något svar) Därför har jag ingen lust heller att besöka sidan där din låt finns. Redigerat 13 mars 2006 av Kill All Autotuner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 (redigerat) Server Error in '/' Application. 🙂 edit: quote? Redigerat 13 mars 2006 av Danabacken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 broken link... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 ler åt texten..naiv och barnslig..förstår att det börja som en plojlåt. Men för att vara en amatör som jag så gillar jag soundet. Låter grymt och modernt. Vad är det för beat och gitarr...spelat själv? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jojo278 Postat 14 mars 2006 Dela Postat 14 mars 2006 tja! måste säga att ja digger beatet inte als. tycker att trummorna låter jätte midi. rappen bör också jobbas på. det ända jag tycker om är bassen... men bra början! fortsätt!!! yo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrDweeb Postat 14 mars 2006 Dela Postat 14 mars 2006 Du får ursäkta, men enligt mig är detta inte bra. Sången/rappen låter väldig osäker. Kan du texten utantill? Rap är attityd och det saknas. Musiken är likaså väldigt midi, vilket inte behöver vara fel - fast jag gillar det inte. Nu vill jag dock säga att det går att finslipa bort allt. Ge absolut inte upp utan försöka få till lite attityd och lite swing känsla. Få in en liten coolare känsla så att säga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dream Exp. Postat 15 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 15 mars 2006 (redigerat) ja alltså det var ju ett våldigt oseriöst projekt och så. Texten skrev i samma stund som inspelningen eftersom vi endast hade en dag på oss att spela in 5 låtar. Gitarren är inspelad i guitar Rig av en kompis. jag funderade mer över det rent ljudtekniska a just det kom på en sak till: Jag sysslar egentligen inte med den här typen av musik alls. Kan du inte föreslå nån riktigt bra skiva där man riktigt hör attityden hos rapparen. Jag är nämligen extremt dålig på denna musik. Har nog aldrig riktigt lyssnat ordentligt på det. Redigerat 15 mars 2006 av Dream Exp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 15 mars 2006 Dela Postat 15 mars 2006 Beaten låter helt klart MIDI. Det är fortfarande modernt med den här typen av enkla GM-drums & "dåliga" leads. Jag tycker att beaten är helt underbar. Tyvärr så blir det nu-metal av alltihop när guran gör entré i reffen & det gör låten riktigt dålig. Utan guran i reffen så hade detta varit ett, i mina öron oemotståndligt beat. & på rappen faller det ordentligt. Här finns ingenting som behövs av vare sig uttal, flow eller rhymes. Med en vass rappare så hade det här kunnat blivit en just "grym raplåt". Du skriver ju att detta inte är din typ av musik, så jag antar att den toppmoderna beaten var oavsiktlig. I vilket fall som helst så tycker jag att den är jävligt bra. // Danny C. Bracer The Shoegazer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tsiankoi (oregistrerad) Postat 17 mars 2006 Dela Postat 17 mars 2006 Jag är ingen direkt expert på rap, men jag tycker att Amoc har lite attityd. http://www.mikseri.net/artists/?id=21483, lyssna på Kolle Aksu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 24 mars 2006 Dela Postat 24 mars 2006 Lägg upp låten på studios server istället ! Tycker du ska följa det där rådet. Man får "Your file has expired" på YouSendit nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.