Jump to content
Annons

Recommended Posts

chroffa (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag har precis skaffat cubase sx3 och ska försöka exportera ett projekt med två audiospår till ljudfil, men det går inte! Jag markerar med left och right markörerna och sen går till Export--->Audio mixdown, där har jag testat typ alla inställningar som finns, sedan när jag trycker på save så försvinner bara rutan på en gång och inget mera händer! ingen fil skapas. är det nått jag har glömt att ställa in någonstans? någon som kan hjälpa mig!?

Annons
Postat

Sånt här är oftast nått uselt litet fel man inte tänker på, så jag är rädd att jag dumsvarar nu.. men du har kollat att kanalerna inte är mutade antar jag? ..Att markörerna är i "rätt ordning", dvs att pilarna pekar mot varandra?

chroffa (oregistrerad)
Postat

nej det är bra att du säger sånt med! 😄 men tyvär var det inget sånt. jag är ganska säker på att det är rätt markerat, trycker ctrl+a och sedan p och det markeras blått och inte rött som det blir om man vänder dom fel.

ingen kanal är heller mutead vad jag kan se, men det känns ändå som att det är nått annat fel, om det hade varit nått muteat så skulle väl det åtminstonde bli en ljudfil skriven, bara att den var tyst, nu händer ju ingen ting när jag ska exportera.

en sak. när jag ska göra ett nytt projekt kommer alltid det här fram, kan det vara något:

VST Mixer Warnings (Sunday, March 12, 2006)

===============================

The plug-in "uv22 hr" could not be found for Master Insert "8"!

===============================

och:

Pending connections

DirectMusic / Microsoft MIDI Mapper [Emulated] Not connected

chroffa (oregistrerad)
Postat

jag testar det och det händer ändå ingenting när jag trycker save. jo jag får fram en alternativruta men efter den händer inget mera.

chroffa (oregistrerad)
Postat

Jag skulle tydligen göra en inställning på output, nu funkar allt 😄

Postat
Jag skulle tydligen göra en inställning på output, nu funkar allt 🙁

Nu var du en snabb liten rackare va... skulle precis nämna att Cubase exporterar på lite annat sätt än tidigare.. b.l.a så kan man numera använda ljudkortets in och utgångar för att låta vanliga externa syntar "bli som VSTi's", däremot måste allting ske i realtid då ljuden genereras externt och inte inuti Cubase.. så har du trassel på masterbussen blir det patrullbåt..

Skönt att det löste sig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.