bimbambop Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Boom-chicka-boom ARTIST/GRUPP: Folkhemsorkestern GENRE: blues/rock/folkhemspop LÅTLÄNGD: 2:23 KOMPOSITÖR: MO Jansson PRODUCENT: MO Jansson INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 224 ca 3,9 mb STATUS: work in progress Direktlänk: Boom-chicka-boom Tjosan! Alldeles färsk svängig sak (tycker jag iaf 🙂 ) som behöver styras upp med hjälp av mixningstips, synpunkter, hyllningar, sågningar etc. Alla synpunkter mottages tacksamt! edit: ny mix 0315 BOOM_NY_121_0.mp3 Redigerat 15 mars 2006 av bimbambop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 Ja, det svänger skönt, och musiken är skön! Jag tycker att det är bra mixat och producerat. Inga större fel vad jag kan hitta på stört. Jag tycker att sången låter lite för komisk och oseriös, på nåt sätt. Den passar inte in helt i låten, lixom. Men visst var det en skön låt! Kör på! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bimbambop Postat 12 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2006 Ja, det svänger skönt, och musiken är skön! Jag tycker att det är bra mixat och producerat. Inga större fel vad jag kan hitta på stört. Jag tycker att sången låter lite för komisk och oseriös, på nåt sätt. Den passar inte in helt i låten, lixom. Men visst var det en skön låt! Kör på! 🙂 Tack för de snälla orden! Och visst är det fler än du som tycker att det är både komiskt och oseriöst att jag överhuvudtaget dristar mig till att sjunga 😄 Har ju suttit och mixtrat med sången hela fm och behöver väl lite mer distans. Kanske skall den läggas om.. man får se 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Järven Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 Cool låt! Får lite gammal 70-tals filmmusik-vibbar! Jag tycker att det är bra mixat och producerat. Inga större fel vad jag kan hitta på stört. Jag tycker att sången låter lite för komisk och oseriös, på nåt sätt. Den passar inte in helt i låten, lixom. Instämmer om mixen. Jag är ingen expert så jag kan inte hitta något direkt att anmärka på. Jag tycker tvärtom att texten är lite kul, jag tycker inte du ska ändra den! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bimbambop Postat 12 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2006 Jag tycker tvärtom att texten är lite kul, jag tycker inte du ska ändra den! 🙂 Ja visst är den lite retrocool? Har inte tänkt att ändra texten, däremot kanske man skulle bygga på nån vers till (om man orkar). Tack för synpunkter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Järven Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 bimbambop Postat den 12 March 2006, 23:32 (Järven @ 12 March 2006, 23:05) Jag tycker tvärtom att texten är lite kul, jag tycker inte du ska ändra den! Ja visst är den lite retrocool? Har inte tänkt att ändra texten, däremot kanske man skulle bygga på nån vers till (om man orkar). Tack för synpunkter. Ja den passar till musiken! Om det hade varit värsta depplåten så kanske det hade behövts ny text men det är det ju inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martinm Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 Tycker det blir lite rörigt när du kör två wahwahgitarrer samtidigt som sången. Kanske en gitarr ska ha ett renare ljud. Känslan i låten är annars helt ok o texten passar väl in. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 Schysst sväng! Tycker det påminner om Roffe Wikström. En tanke: Byt ut den ena wah-wah-guran mot en mullrande B3:a, tror jag kunde bli asbra! Keep it blue! /cheers Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FredrikMikaelsson Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 Fan jag diggar dina låtar! Kanske är det att Södertälje nämns i var och varannan text som värmer 😛 Tycker mixen är lite väl smal, kan du mixa bredare? Tror att sången kommer komma fram tydligare då också. Just nu är det lite smyggrötigt. Kanske löser panningen problemet? Testa. Wawhaguran skulle du kunna göra två spår av och dra max åt varje håll, då får du ganska mycket mer plats i mitten tror jag. Gött mos, FredAsp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bimbambop Postat 13 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 13 mars 2006 (redigerat) Tycker det blir lite rörigt när du kör två wahwahgitarrer samtidigt som sången. Det är faktiskt bara 1 wahwahgitarr! Men det ligger en elpianopryl med wahwah på också... Mycket wahwah blir det och lite grötigt. Borde nog göra nåt åt elpianot.. Byt ut den ena wah-wah-guran mot en mullrande B3:a Yep, nånting sånt kanske.. Tycker mixen är lite väl smal, kan du mixa bredare? Tänkvärt i allra högsta grad, skall provas. Mycket tack för uppmuntrande synpunkter och tips! edit: ok, fattade tydligen inte hur QUOTE-funktionen skulle användas 🙂 Redigerat 13 mars 2006 av bimbambop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kill All Autotuner Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 (redigerat) Bra balanserat mix . Ljudbilden är väldans torr. Har du lagt något rumsreverb över hela mixen ? Jag håller också med angående breddningen, ljudbilden känns mer monofonisk än stereo. Svänger ! Redigerat 13 mars 2006 av Kill All Autotuner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bimbambop Postat 13 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 13 mars 2006 Bra balanserat mix . Ljudbilden är väldans torr. Har du lagt något rumsreverb över hela mixen ? Jag håller också med angående breddningen, ljudbilden känns mer monofonisk än stereo.Svänger ! Nej, jag har inte lagt nåt rumsreverb över hela mixen, vilket jag oftast brukar göra. Borde jag göra det? Försök till breddning är inlagt på arbetsschemat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bimbambop Postat 15 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 15 mars 2006 Uppade en ny mix (längst upp i tråden.. sluta leta här). Lite bredare, lite luftigare, lite bättre? Wahpianot fick efter en hel del turer helt enkelt lämna, vilket gav mer luft. Kill your darlings... å andra sidan fick basen en liten släng autowah istället Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.