Zyan Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 Jag heter Christian och har nu passerat 50inlägg på forumet så tycker det är dags att säga hej. Har alltid haft intresse för musik men min första vecka på forumet har jag lärt mig mer än på mina två år med cubase. Speciellt kompressorn, alla här har varit hjälpsamma att ge tips på, speciellt crunchern som gav mig en hemläxa 🙂 . Bättre att lära sig något rätt och grundligt än att glömma bort i förbifarten. Mitt mål är att skriva slagkraftig pop med "riktiga pop-krokar" eller känsliga gitarrlåtar. Har alltid skrivit många texter för har varit med om en del och kompisars berättelser är även de gripande. Gillar att ha eftertänksamma texter som betyder något mer än den ytliga pop som finns idag. Musik jag gillar är väldigt bred, i ospecifierad ordning är ett urval av mitt mediearkiv. Green Day, sen barnsben, Winnerbäck (gått på samma skola som den poeten), Maiden (solot i afraid to shoot strangers var det första jag lärde mig) Metallica, Guns n Roses, U2, Jack Johnson, Jamie Cullum, Daniel Lemma, keane, the killers och även klassiska mästerverk av beethoven. Oj..kan hålla på hur länge som helst. Och nu till utrustningen: Har precis köpt en ny dator, får den i slutet av nästa vecka. 1 gig ram och 3gig p4 processor. Ljudkort är mitt gamla emu 0404 vilket jag är helnöjd med. Cubase sx2. Gillar inte så mycket mjukvarusynthar. Använder ibland a1 men inte mer än så (fick med den och gratis är gott). Om nån vill ge mig tips på roliga gratissynthar så tas de gärna emot. Kan inte vara fientlig innan man provat mycket. Mickrofon en adk a-51 s, phonicmixer mm1705a, korg 01/w, epiphone les paul, pod xt, sennheiser hd200, behringer gx110 (en gitarrförstärkare på 35w? som inte används så mycket). Morgan halvakustisk stålsträngad och en falcon stratocaster som är trasig och inramad på väggen. Blev riktigt snyggt. Kan ju inte slänga sin första gitarr. Har ingen bra ljudåtergivning, använder en gammal steroförstärkare som pa-system och ibland kör jag även samtidigt i tvns soroundsystem när jag spelar mp3or. Detta kan verka galet men blir som ett delningsfilter. Ena är bättre på diskant, andra har en bättre bas (dubbla 12" i vardera högtalare) ja jag ska skaffa monitorer när plånboken tillåter. Nu mixar jag i hd200. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 Hej och välkommen! 😉 Kolla med Neko när det gäller syntar. He´s the expert. 🙂 Mvh / djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 12 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2006 Tack... Hör av mig till honom när det är dags att skaffa nåt nytt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 Tjena tjena! Välkommen! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 12 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2006 Tack 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Håkan Ekberg Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 Hej och välkommen! Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 Hallå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PunkMackan (oregistrerad) Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 Kokoo! hej och hallå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 Hejs och välkommen hit.. Ordentligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 Hejhej! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 Hallå! Välkommen hit! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr_chess Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 hej hej välkommen hit och hoppas att det går bra för dig. Om du vill så kan du ju alltid lägga upp några låtar så att vi andra får bedömma dig. MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 men min första vecka på forumet har jag lärt mig mer än på mina två år med cubase 😄🙂 :) Välkommen hit! *visar runt* Ja, så här bor vi... Kom in och slå dig ner! 😠 Känn dig som hemma. Men inga fötter på soffbordet. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 Tjena hej 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 Hej hej, hemskt mycket hej 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 Hej å välkommen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 Tjena! Mer Linköping åt forumet! tjing Bengan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
illvaesen Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 Tjena! välkommen hit.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 14 mars 2006 Dela Postat 14 mars 2006 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 6 april 2006 Dela Postat 6 april 2006 Tjena! Välkommen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 6 april 2006 Trådstartare Dela Postat 6 april 2006 Tack tack...trivs redan väldigt bra bland likasinnande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.