Jump to content
Annons

Dags att säga hej ordentligt


Zyan

Recommended Posts

Jag heter Christian och har nu passerat 50inlägg på forumet så tycker det är dags att säga hej.

Har alltid haft intresse för musik men min första vecka på forumet har jag lärt mig mer än på mina två år med cubase. Speciellt kompressorn, alla här har varit hjälpsamma att ge tips på, speciellt crunchern som gav mig en hemläxa 🙂 . Bättre att lära sig något rätt och grundligt än att glömma bort i förbifarten.

Mitt mål är att skriva slagkraftig pop med "riktiga pop-krokar" eller känsliga gitarrlåtar. Har alltid skrivit många texter för har varit med om en del och kompisars berättelser är även de gripande. Gillar att ha eftertänksamma texter som betyder något mer än den ytliga pop som finns idag.

Musik jag gillar är väldigt bred, i ospecifierad ordning är ett urval av mitt mediearkiv.

Green Day, sen barnsben, Winnerbäck (gått på samma skola som den poeten), Maiden (solot i afraid to shoot strangers var det första jag lärde mig) Metallica, Guns n Roses, U2, Jack Johnson, Jamie Cullum, Daniel Lemma, keane, the killers och även klassiska mästerverk av beethoven. Oj..kan hålla på hur länge som helst.

Och nu till utrustningen:

Har precis köpt en ny dator, får den i slutet av nästa vecka. 1 gig ram och 3gig p4 processor. Ljudkort är mitt gamla emu 0404 vilket jag är helnöjd med. Cubase sx2.

Gillar inte så mycket mjukvarusynthar. Använder ibland a1 men inte mer än så (fick med den och gratis är gott). Om nån vill ge mig tips på roliga gratissynthar så tas de gärna emot. Kan inte vara fientlig innan man provat mycket.

Mickrofon en adk a-51 s, phonicmixer mm1705a, korg 01/w, epiphone les paul, pod xt, sennheiser hd200, behringer gx110 (en gitarrförstärkare på 35w? som inte används så mycket).

Morgan halvakustisk stålsträngad och en falcon stratocaster som är trasig och inramad på väggen. Blev riktigt snyggt. Kan ju inte slänga sin första gitarr.

Har ingen bra ljudåtergivning, använder en gammal steroförstärkare som pa-system och ibland kör jag även samtidigt i tvns soroundsystem när jag spelar mp3or. Detta kan verka galet men blir som ett delningsfilter. Ena är bättre på diskant, andra har en bättre bas (dubbla 12" i vardera högtalare) ja jag ska skaffa monitorer när plånboken tillåter. Nu mixar jag i hd200.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
men min första vecka på forumet har jag lärt mig mer än på mina två år med cubase

😄🙂 :)

Välkommen hit!

*visar runt*

Ja, så här bor vi...

Kom in och slå dig ner! 😠

Känn dig som hemma. Men inga fötter på soffbordet. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...