EkenMusiX Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 (redigerat) jadu, satt och filade som 17! 😉 LÅTNAMN: Here to stay ARTIST/GRUPP: Jag GENRE: Metal LÅTLÄNGD: 4.41 min KOMPOSITÖR: Jag PRODUCENT: Jag EV. MEDVERKANDE: Bara Jag INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.399 Mb STATUS: Skiss, eller vad tycker ni? LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Tyck Till! 😆 tacksam för svar! 😉 //Eken Redigerat 26 mars 2006 av mars_volta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dj_Sound Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 Shoo Jag har lite att klaga på och lite att berömma för... Mycket bra gittar spel men din trumm programering saknar lite diskant i snaren och cymbalerna. annars bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 11 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 11 mars 2006 Shoo Jag har lite att klaga på och lite att berömma för... Mycket bra gittar spel men din trumm programering saknar lite diskant i snaren och cymbalerna. annars bra. ehh.. hmm,, funderade på det om man verkligen ska göra det.. 😱 tack! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BearHugger (oregistrerad) Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 Tycker det låter bra. Men utan sång är det svårt att tänka sig ett slutresultat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hammock Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 Bra låt. Basen är väldigt lam och spelas stelt enligt min smak, den akustiska gitarren som kommer in runt 2,38 (första gången) låter inget vidare. Är det pga uppmickning eller är det en ukulele 😱 Här krävs en hel del EQ'ning om det går att rädda ljudet. Annars bra jobbat 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 11 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 11 mars 2006 (redigerat) Tycker det låter bra. Men utan sång är det svårt att tänka sig ett slutresultat. okej, tack Bearhugger =) , vet inte riktigt var sång skulle passa i sånna fall faktiskt 😆🙂😱🙂🙂 //Eken Redigerat 11 mars 2006 av mars_volta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nikolaus Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 Riffet fugerar bra. Skulle gärna se att du gjorde nått roligare med sologitarren. spela nån melodi ibland nu är det mest ösa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 11 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 11 mars 2006 Bra låt. Basen är väldigt lam och spelas stelt enligt min smak, den akustiska gitarren som kommer in runt 2,38 (första gången) låter inget vidare. Är det pga uppmickning eller är det en ukulele 😱 Här krävs en hel del EQ'ning om det går att rädda ljudet. Annars bra jobbat 🙂 okej,, equ:a mer alltså, okej Tack..... 😆 //Eken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Håkan Ekberg Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 Bra låt, ser fram mot det färdiga resultatet. Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 11 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 11 mars 2006 Riffet fugerar bra. Skulle gärna se att du gjorde nått roligare med sologitarren. spela nån melodi ibland nu är det mest ösa. okej,, joo det skulle jag oxå kunna tänka mig:) tack Nikolaus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 (redigerat) Coola idéer. 😱 Saknar dock ett återkommande tema i låten. Nu spelar leadgitarren mest solo genom hela låten. Ljudbilden känns lite instängd och burkig men jag tror främst det beror på gitarrljudet som sväljer för mkt av de andra instrumentens frekvenser. De akustiska gitarrerna låter lite torra och lite väl basiga. Skulle önska lite reverb på dem. Bra idéer som sagt men ljudbilden behöver finslipas lite. 😆 Mvh / djonas Redigerat 11 mars 2006 av djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 12 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2006 Coola idéer. 😄Saknar dock ett återkommande tema i låten. Nu spelar leadgitarren mest solo genom hela låten. Ljudbilden känns lite instängd och burkig men jag tror främst det beror på gitarrljudet som sväljer för mkt av de andra instrumentens frekvenser. De akustiska gitarrerna låter lite torra och lite väl basiga. Skulle önska lite reverb på dem. Bra idéer som sagt men ljudbilden behöver finslipas lite. 🙂 Mvh / djonas okej, tack djonas, du. tror du att det är lite för många delar i låten? , så det blir typ nya hela tiden? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 12 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2006 eller är det bara för mycket sologura? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bohm Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 när du börjar sola så är det bra att inte lägga allt krut på en gång. Ett bra solo byggs upp från lite till mycket. Börja med att spela färre toner och öka på efter hand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oakleaf (oregistrerad) Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 Main riffet diggas av mig! Nice! Basen känns kanske lite för tam och statisk dock. Tycker kanske att det är lite för mycket malande på lead gitarren. I såna hära låtar är det ju as skönt när man softar ner lite en stund för att sen dra igång stora maskineriet igen. Dock hör jag att det är en talangfull gitarrist! Akustiska gitarren som kommer in 02.38 känns inte helt rätt i mixen. Låter lite för tunn och burkig, fast det är en snygg grej som kommer bli bra om ljudet skrivas till bättre. Overall, ok men jag har en känsla av att du kan få till det bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 Riktigt bra, Eken! Jag har väldigt svårt att se en 14-åring framför mig spela detta så bra! Fyfan siket ÖS!! 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oakleaf (oregistrerad) Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 Riktigt bra, Eken! Jag har väldigt svårt att se en 14-åring framför mig spela detta så bra! Fyfan siket ÖS!! 😕 14 bast??? Jösses amalia....vad du än gör Mars Volta sluta inte med musiken, grym talang! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 12 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2006 DANA tack:) ;D Oakleaf och bohm tackar, japp, antecknar här inför mainmixen på eftermiddagen 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 12 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2006 är det fel på gitarrljudet på nåt sätt?.. eller är det ok? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C_Sledge Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 Det mesta har väll sagts, så jag har inte mycket att komma med 🙂 Fila på basen, jobba på mixningen låter lite burkigt och akustiska guran passar inte riktigt in. Men annars rätt så bra. Du är en talangfull kille 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 12 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2006 (redigerat) Det mesta har väll sagts, så jag har inte mycket att komma med 😉 Fila på basen, jobba på mixningen låter lite burkigt och akustiska guran passar inte riktigt in. Men annars rätt så bra. Du är en talangfull kille 🙂 Tackar C_Sledge , okej, japp, sitter och anteckar här nu 🙂😉🙂 Redigerat 12 mars 2006 av mars_volta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 12 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2006 hur låter trummorna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 12 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2006 asså, djonas sade att det skulle komma ett föregående tema i låten.. ska jag ta bort någon del, är det för många delar oxå? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 12 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2006 asså, djonas sade att det skulle komma ett föregående tema i låten.. ska jag ta bort någon del, är det för många delar oxå? blir det för mycket? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 12 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2006 nehe.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Aresius Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 Jadu.. Ännu en bra låt! Jag måste säga att jag gillar verkligen dina riff och markeringar, det är helt klart det jag tycker du är bäst på. Sen när det kommer till solodelarna tycker jag det inte att ljudet riktigt är som man vill att det ska vara 😄 (iaf jag) och att det låter lite random i solandet. Du skulle kunna prova att spela mer med melodier osv som dom nämnde ovan. 😆 Bra låt. Keep it up! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 12 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2006 Jadu.. Ännu en bra låt! Jag måste säga att jag gillar verkligen dina riff och markeringar, det är helt klart det jag tycker du är bäst på. Sen när det kommer till solodelarna tycker jag det inte att ljudet riktigt är som man vill att det ska vara 😄 (iaf jag) och att det låter lite random i solandet. Du skulle kunna prova att spela mer med melodier osv som dom nämnde ovan. 😆 Bra låt. Keep it up! 😎 mm, funderade oxå på just mer melodier 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 12 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2006 lägga t.ex nåt piano, samtidigt som fioler, och typ en gitarr, den sortens melodi skulle jag kunna tänka mig, spela lugnt.. är jag ute och cyklar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 lägga t.ex nåt piano, samtidigt som fioler, och typ en gitarr, den sortens melodi skulle jag kunna tänka mig, spela lugnt.. är jag ute och cyklar? istället för att sitta här och brainstorma med ideér... Testa istället vetja! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 13 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 13 mars 2006 lägga t.ex nåt piano, samtidigt som fioler, och typ en gitarr, den sortens melodi skulle jag kunna tänka mig, spela lugnt.. är jag ute och cyklar? istället för att sitta här och brainstorma med ideér... Testa istället vetja! 😉 jojo, men jag funderade lite på bara vad ni menade med "melodier", men jag tror ja haja nu 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.