DjRymd Postat 11 mars 2006 Postat 11 mars 2006 (redigerat) LÅTNAMN: dreams ARTIST/GRUPP: jag GENRE: electro/house LÅTLÄNGD: 3:54 KOMPOSITÖR: flera PRODUCENT: jag EV. MEDVERKANDE: cranberries mfl INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 5mb STATUS: Skiss Ska jobba mer på övergångarna, kanske slänga på nån sampling o variera lite mer, men hur låter det så långt? http://www.filegone.com/wl96 Redigerat 12 mars 2006 av DjRymd
Pazo Postat 11 mars 2006 Postat 11 mars 2006 hmm. Verkar vara lite jobbigt ställer du har låten på...
DjRymd Postat 11 mars 2006 Trådstartare Postat 11 mars 2006 hmm. Verkar vara lite jobbigt ställer du har låten på... ny länk!
tbruce Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 Varför använder du inte bara studios uppladdning? 😆 Detta var rätt schysst, intressant mix. Men Benny är bättre. 😱 Det låter lite väl mycket sportspegeln.
Pazo Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 Men tja! Låten i sig är ju redigt bra producerad! Och väldigt bra gjord! Dock inte samma feta tryck som Bennassi. Den saknar lite tryck å så. Nu låter den som sagt som bakgrundstemat till nåt tv program. Men bra jobbat 😱
DjRymd Postat 12 mars 2006 Trådstartare Postat 12 mars 2006 Varför använder du inte bara studios uppladdning? 🙂 Detta var rätt schysst, intressant mix. Men Benny är bättre. 😉 Det låter lite väl mycket sportspegeln. Törs inte lägga upp här för att allt inte är mitt.. Klart Benny är bättre! Det är nog mer global deejays jag är ute efter att efterlikna.. 😱 Benassi light sas..
Pazo Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 Varför använder du inte bara studios uppladdning? 🙂 Detta var rätt schysst, intressant mix. Men Benny är bättre. 😉 Det låter lite väl mycket sportspegeln. Törs inte lägga upp här för att allt inte är mitt.. Klart Benny är bättre! Det är nog mer global deejays jag är ute efter att efterlikna.. 😱 Benassi light sas.. hmm... Du påminner lite om Globaldeejays. Men inte riktigt deras sound. Du har för Cleant och polerat ljud. Du låter helt enkelt för bra för den genren 🙂 hahah Lite mera tryck behövs nog iaf 🙂
DjRymd Postat 12 mars 2006 Trådstartare Postat 12 mars 2006 ok, ska försöka göra det lite hårdare, bort med gitarren tror jag och kanske lite dist.. tack för kommentarerna!
Pazo Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 ok, ska försöka göra det lite hårdare, bort med gitarren tror jag och kanske lite dist.. tack för kommentarerna! Men nej nej nej! Gitarren är ju det bästa med hela låten! 😱 Svänger ju hästballe forfan! Jag vet inte riktigt vad det är. Men skaru göra den hårdare kan du nog ta bort den. Själv skulle jag koncentrerat mig mer på det befintliga svänget och gjort den mer houseaktig 🙂 M.a.o. Skippa Bennassi basen och ersätta den med en riktigt svängig som låter nice 😉
DjRymd Postat 12 mars 2006 Trådstartare Postat 12 mars 2006 Men då är jag ju tillbaka där jag började.. 😱
Pazo Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 Men då är jag ju tillbaka där jag började.. 😱 Va? Nu fattar jag inte 😉
DjRymd Postat 12 mars 2006 Trådstartare Postat 12 mars 2006 (redigerat) Men då är jag ju tillbaka där jag började.. 😄 Va? Nu fattar jag inte 😄 Det var så det lät från början, eller skulle låta iaf.. men jag fick inte riktigt till det , och så ledde det ena till det andra.. Redigerat 12 mars 2006 av DjRymd
Light Head Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 Bra proddat! Sprotspegel-riffet går fetbort... Basen är allt för "happy". Sänk eller höj en ton ett steg på tonskalan,, Bara en tanke, men så e jag bakis som fn oxo..
starboy (oregistrerad) Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 Hey, Grymt proddat. Bra sväng, men för mig funkar inte gitarren alls, luktar för mycket Virtual Gurra. Riktigt bra mix. Fortsätt så här! /cheers
Pazo Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 Jaha. Så här blev man nerröstad angående giatrren 😕 Håller iasf med lighthead om basen.
ThomasJ Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 låter helt okey, tillochmed bra, fast lite skumt att runt 1:20 så börjare det låta vocaltrance, men det kansk är meningen. Snygg prodd skön bas, den får 5 motoriserade rattar av 5 möjliga
Mutto Postat 12 mars 2006 Postat 12 mars 2006 men vafan.. 😆 gitarren är ju samplad? det är ju the cranberries - dreams eller hur? hur kan ni då säga att den låter för plastig, jag kan nog lova att de där irländska poprockarna inte lirade in den med virtuell gura i början på nittitalet. Om du inte spelat in en ny gura förstås, det är ju inte originalsången. Eller pratar vi kanske om wava'n som ligger och hamrar.. 😆 jag tycker låten svänger, men basgången är trist. Snyggt proddat.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.