starboy (oregistrerad) Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 (redigerat) LÅTNAMN: No Excuse ARTIST/GRUPP: Starboy GENRE: House, typ LÅTLÄNGD: 3:47 KOMPOSITÖR: Starboy PRODUCENT: Starboy EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 (128) STORLEK: ca 3.5MB STATUS: Skiss Jaha, lite tjatig house, kanske? Kicken är väl sisådär. Andra kommentarer? Edit: Ny mix längre ner Starboy___No_Excuse.mp3 Redigerat 12 mars 2006 av starboy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oakleaf (oregistrerad) Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 Du har nåt på G här tror jag. Just nu upplever jag basen som lite för dominant i ljudbilden. Frågar du mig så får du gärna sänka den, och jag tror det blir bättre. Helt klart potential! Jag hör "catchy" tendenser, men dessvärre försvinner detta lite p g a det dominerande basljudet. Om du nu känner att basen behöver ändras, så ser jag framemot att höra detta igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 Coolt och galet. Logic? Schysst sampling. Rätt kass mix. Man hör liksom ingenting. Snygga till det så kan det bli riktigt najs tror jag. Kaggen var väl rätt cool? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 Tack för comments Oakleaf och tbruce. Är ganska förkyld, får hoppas att den kassa mixningen beror på det. Skall prova att sänka basen. Får nog jobba lite till. Coolt och galet. Logic? Nope, fick mitt Reason 3 från Prop shoppen lagom till helgen. Är ruskigt nöjd med det 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DjRymd Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 (redigerat) Supercool sampling igen! Basen känns ganska fel tycker jag, både melodin och så känner jag inte det där 'suget' som benassi-basen är så bra på. Beatet är också ganska svagt, har inte något riktigt driv. Men det svänger bra. Behåll svänget och ändra resten..! 😆 Redigerat 11 mars 2006 av DjRymd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 Hammond? För rörig. Rensa upp lite så blir den tipp topp. Något för Stora Hotellet, tror jag allt. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 Tjo tjo! Tar det medans jag lyssnar. Intressant beat du har på g. Lite väl vass diskant, och kicken vet jag inte riktigt. känns för "in your face". basen är som sagt lite väl hög. Samplingarna är ju asgrymma! Men de dränks väldigt mkt av basen. Tycker nog inte att du ska köra med Saw synth på basen utan mer "basaktigt" eller vad man ska säga. Iaf inte med så mkt saw so du har nu. Skön låt! Påminner mig om mina äldre alster 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 Tack Pazo, Sisältää och DjRymd. Får uppenbarligen rensa ordentligt i mixen. Och ny bas naturligtvis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 detta är helt okey, samplingen är som tidigare sagt skön 😕 kan inte såga så mkt anna´t.. Basen är skön, beatet är skönt, helt enkelt ett skönt spår Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 Oh, tack lådan. Bifogar ny mix med anna kick och annan bas. Tycker inte riktigt jag får till det, men men Kommentarer? Bättre/Sämre? Starboy___No_Excuse_v2.mp3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 hum.. hör inte så mkt skillnad men andra låter lite renare på nå vis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 men sedärja. Mkt bättre med denna basen 😄 Mixen är lite klarare och tydligare också. Dock kan det gröta ihop sig lite i de övre frekvenserna. for mkt diskant samtidigt könns de som ibland där efter att sången kommit in och öset börjar 😄 tror att det är nån shaker som ligger på för mkt där å grötar ihop. Kanske lägga den lite längre bak i mixen alternativ skära bort diskanten som ligger där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 men sedärja. Mkt bättre med denna basen 😆 Mixen är lite klarare och tydligare också. Dock kan det gröta ihop sig lite i de övre frekvenserna. for mkt diskant samtidigt könns de som ibland där efter att sången kommit in och öset börjar 😆 tror att det är nån shaker som ligger på för mkt där å grötar ihop. Kanske lägga den lite längre bak i mixen alternativ skära bort diskanten som ligger där. Okej, thanx! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 Riktigt cool låt! Gillar verkligen svänget och samplingen, men som Pazo sa så är det nån shaker som ligger o grötar. Annars är det en sjysst mix tycker jag 2 tummar upp! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 Riktigt cool låt! Gillar verkligen svänget och samplingen, men som Pazo sa så är det nån shaker som ligger o grötar. Annars är det en sjysst mix tycker jag 2 tummar upp! Tackar ödmjukast, får väl se över shakern, antar jag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 mars 2006 Dela Postat 12 mars 2006 Lite kommentarer om mix 2: Vassa hihats tycker jag. Lite stökigt mellan de olika instrument och percussionlooparna. Dock så behöver detta inte vara speciellt negativt, det är ett rätt charmigt stök, på sitt sätt, men det låter väldigt ihopklistrat på något sätt. Känns inte helt naturligt. Saknar en mer definierad kick när låten väl puttrar på, men just kickar är väl något jag brukar fläska i med ordentligt själv, så det får du väl ta med en nypa salt. Du behöver nog en mer spännande låtuppbyggnad för att detta ska nå riktigt hela vägen fram. Variera mera och exprimentera lite. Gillar hur du lyfter in vocalsamplingen. Mycket snyggt. Bra jobb. Keep at it. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valdez Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 Coolt som tusan....svänger skönt!..sparas här för flera lyssningar! funkigt gött!... 😮 Bra jobbat!... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 Du behöver nog en mer spännande låtuppbyggnad för att detta ska nå riktigt hela vägen fram. Variera mera och exprimentera lite. Tack för feedback, funderade just på uppbyggnaden. Får fundera lite och experimentera med arret. Coolt som tusan....svänger skönt!..sparas här för flera lyssningar!funkigt gött!... Bra jobbat!... Tackar, kul att det gillas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bimbambop Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 Lyssnade på mix 1 först och tänkte: "mhm.. sånt här.." Sen lyssnade jag på mix 2 och tänkte: "Ahhh.. sånt här!" Gillade verkligen version 2, svängigt. Vickade lite på röven i datastolen 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kill All Autotuner Postat 13 mars 2006 Dela Postat 13 mars 2006 Jaha, lite tjatig house, kanske?Kicken är väl sisådär. Andra kommentarer? A Ja B Va? C Plågsamt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.