Jump to content
Annons

Göra egna kablar. Vart köpa kontakter?


ChrioN

Recommended Posts

Annons
Jag skulle vilja få tag på kontakter av hög kvalité. Schyssta kablar har jag redan. Vart kan man köpa detta? Samt vilket lod är bäst?

Om jag inte minns fel säljer www.kjell.com en del high end-grejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Elfa brukar vara ett bra ställe att kolla på. Bra att veta vilket pris dom ligger på åtminstonde.

Neutrik är inte fel när det gäller XLR-kontakter.

www.elfa.se

T.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det beror på vilka kontakter du är ute efter.

Gäller det audiokontakter så ska du skaffa Neutrik. De är lite dyrare men är de bästa som finns.

Du kan köpa dem i vilken musikaffär som helst. Har de dem inte inne så kan de beställa.

Trombonisten hann precis före 🙂🙂

Redigerat av classic
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

1000^1000 tack!!

Men. Jag behöver mer kabel....Säljer Mogami eller Hosa vanliga skärmade kablar som man har till balancerade telekablar? På löpmeter alltså.

Redigerat av ChrioN
Link to comment
Dela på andra sajter

Elfa brukar vara ett bra ställe att kolla på. Bra att veta vilket pris dom ligger på åtminstonde.

Neutrik är inte fel när det gäller XLR-kontakter.

www.elfa.se

T.

Kan inte annat än instämma, Elfa har dessutom sålt bra skärmad kabel med två ledare i 30m paket eller något liknande. Neutrik skall för övrigt ha medalj för sin combo kontakt, lysande koncept 😉

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Förutom Neutrik som ni redan sagt är mitt tips är Bill Lawrence-telekablage. Kostar 79 kr/kontakt och 20 kr/meter på jam.se. Jävulsk kvalitet, plus att du inte behöver löda fast kontakterna. Dock passar bara Bill Lawrence-kontakten till Bill Lawrence-kabeln, så då kanske det inte är så lönt ändå 😛

billLawrencekontaktsm.jpg

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...