Jump to content
Annons

Betyg  

1 röst

1. 1. Betyg

• 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      0
    • 5
      1

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: du och jag

ARTIST/GRUPP: bluelite

GENRE: Electronic

LÅTLÄNGD: 8:48

KOMPOSITÖR: Jim Wahlström

PRODUCENT: Jim Wahlström

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: .mp3

STORLEK: 12,1 megabyte

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:

Min första låt som jag lägger upp här, så var snälla! 😏

Detta är mitt senaste projekt som jag håller på att färdigställa! 😛

Det finns lite mer på http://bluelite.kicks-ass.net för den som är nyfiken!

Kungs!

/Jim

Annons
Postat

Hmm ... ganska lågmält, både till stil och volym. Har du mastrat?

Egentligen är musiken bra, men den kassa ljudkvaliten drar ned betyget. Å andra sidan får du högt betyg eftersom låten faktiskt håller hög musikalisk kvalitet. Det är rätt fräckt att låten hela tiden ändrar karaktär.

Hela låten liknar bakgrundsmusiken på SVT24 förresten.

Postat

Yeah!

Jag kanske kan göra TV-bakgrundsmusik! 😎

Tyvärr så har jag ju inte SVT24, så jag kan inte höra deras musik... 🙂

Det är ju som sagt en skiss så inte mycket mastering är gjord.

BTW, så är det tre olika projekt som jag har satt ihop till ett, därav dom tre drastiska hoppen i låten! 🙂

Kanske nån som vill höra resultatet av det hela senare?

Tjing!

Postat

tjo tjo!

Rolig länk där ja 😆 och lite sölig server, men äh jag väntar lite...

😄 ... Kom igen då! tanka klart!... Halvägs 😛

hmmm....

😄 såja! 🙂

Okey. Produktionsmässigt tycker jag inte det håller så hög klass. Lilla arpeggiot eller vad det är som är med i början låter dock nice 😎

LÅten skulle nog passa ifall du bytte "dans" trummorna i introt till lite mer elektro/rockigare hållet. eller hur jag nu ska beskriva det. Du byter iaf trummorna senare en liten stund. Visst låter det bättre men fortfarande knakar prodduktionen.

Det händer inte så mkt melodimässigt/intressemässigt heller. Verkar som att samma ljud går om och om igen utan att det faktiskt händer något. Enda variationen är i trummorna och det räcker inte.

Men oj vad händer här! Fetingsnygg bas som fadar in samtidigt som nån röst säger nåra ord. snyggt! Sen försörs det av trummorna och lite "lullull"

Snyggt slinga som fadar in. Du borde köra mer på ljudmattan i bakgrunden "layern/paden". och stråkarna är också snygga!... Nej! inte det fillet med kicken!🙁

Stråkgrejen är ju sktikort. Du borde ju göra en lång melodi med den. Skulle bli riktigt stämningsfult. och MUMMA! "basen" som matar på är sjukt grymm! 😄

Sen byter du om låten igen. och enligt mig så förstörs den helt.

Jaja. Jag diggar mittenpartiet med "basen"! Tycker du borde göra något med det! Annars gör jag det 😆

Postat

Tycker generellt att trummljuden är fel, byt ut dem, det låter kanske bättre då? Men musiken är väldigt låmäld, den tar inte direkt någon plats så det blir bakgrundsmusik till klockan på SVT's nattablå...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.