sundpa Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 I en gammal tråd som jag lade upp beträffande min utrustning, så visade det sig att det var många som hade synpunkter på min gröna plast-kazoo! Det var kul att det instrumentet fick uppmärksamhet och det blev en riktigt rolig tråd mot slutet.... Därför vill jag nu följa upp denn tråd med att kolla tempen på vilka som egentligen är kazoo-frälsta i detta forum! (förutom jag) Man behöver ju inte ens kunna spela, för att spela Kazoo!! Det måste ju vara det ultimata instrumentet... //P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Jag har faktiskt ingen Kazoo just nu men nångång i livet så ska jag köpa en. Helst skulle jag vilja ha en i Chrome. Jag hörde att du har köpt en i plåt? Kult! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Arete är grym på kazoo... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Jag skulle helst vilja ha en Custom. Blueburst med whitebindings. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sundpa Postat 10 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 10 mars 2006 Jag hörde att du har köpt en i plåt? Både ja och nej! Jag FICK en!! Eftersom min plastigt gröna inte kostade mer än en kola gjorde på 80-talet, och att den fortfarande faktiskt funkar till belåtenhet, tyckte jag att det var onödigt att lägga ut pengar på en ny! Därför fick jag en istället ;-) Kazoorgie! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Jag har en orange Ronald McDonald Kazoo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sundpa Postat 10 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 10 mars 2006 Jag har en orange Ronald McDonald Kazoo Nu blev man ju AVIS!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
polardark Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Hade en gång i tiden en plastkazoo som gick sönder i min lillebrors nyfikna men inte helt omhändertagande händer. Har en plåtkazoo också, men plastversionen tyckte jag lär bättre, mjukare och inte lika "skrällande" som plåtversionen. Hittils har jag haft svårt att hitta nåt ställe där kazoo passar in i min musik, men det är svårt att förneka att det är himla kul. Speciellt efter ett par öl 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
denton (oregistrerad) Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Man är stolt ägare av en guldfärgad plåt kazoo, jorde förut några kazoo solon i vårat band mycket uppskattat av publiken men vår gitarrist tyckte inte likadant så nu tar jag mest fram den när jag vill retas lite med honom 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Jag använder en grön el-kazoo. När jag var på topp så spelade jag in lite kazoo medley´s. Tanken var en fulllängdare som skulle heta "Sex, Drugs & Kazoos" men läpp skada satte stopp för dom planerna. Trist att inse att man aldrig kommer bli lika bra igen. Här kan ni höra hur bra jag var innan skadan: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aka_Basse Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Jag använder en grön el-kazoo. När jag var på topp så spelade jag in lite kazoo medley´s. Tanken var en fulllängdare som skulle heta "Sex, Drugs & Kazoos" men läpp skada satte stopp för dom planerna. Trist att inse att man aldrig kommer bli lika bra igen. Här kan ni höra hur bra jag var innan skadan: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag aaaaaaahahahaah 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bebopkeys Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Atomic Swing körde mycket med Kazoo på sin första platta. Nu när de skall göra comeback kanske Kazoon kommer fram igen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Vi körde ett arr på Beatles Lady Madonna där hela kören (30 pers) spelade kazoo under ett mellanspel. Ballt och sjukt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
milton Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Kazoo is the shit! Ett av favoritinstrumenten, har just dock pajjat min metallkazoo 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frelin Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 En i metall, fick den av min fader på någon namsdag 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martinm Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Jag använder en grön el-kazoo. När jag var på topp så spelade jag in lite kazoo medley´s. Tanken var en fulllängdare som skulle heta "Sex, Drugs & Kazoos" men läpp skada satte stopp för dom planerna. Trist att inse att man aldrig kommer bli lika bra igen. Här kan ni höra hur bra jag var innan skadan: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Detta skulle kunna bli en säljsucce på TV-shop. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Jag använder en grön el-kazoo. När jag var på topp så spelade jag in lite kazoo medley´s. Tanken var en fulllängdare som skulle heta "Sex, Drugs & Kazoos" men läpp skada satte stopp för dom planerna. Trist att inse att man aldrig kommer bli lika bra igen. Här kan ni höra hur bra jag var innan skadan: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Tack för skrattattackerna och magkrampen 😛😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Jag använder kazoo enbart när jag lyssnar på Trazan & Banarne. Och ja, Fantomens brallor är en rolig låt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
milton Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Jag använder en grön el-kazoo. När jag var på topp så spelade jag in lite kazoo medley´s. Tanken var en fulllängdare som skulle heta "Sex, Drugs & Kazoos" men läpp skada satte stopp för dom planerna. Trist att inse att man aldrig kommer bli lika bra igen. Här kan ni höra hur bra jag var innan skadan: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Fy fan vad bra!!! United states of whatever va bäst... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Jag använder en grön el-kazoo. När jag var på topp så spelade jag in lite kazoo medley´s. Tanken var en fulllängdare som skulle heta "Sex, Drugs & Kazoos" men läpp skada satte stopp för dom planerna. Trist att inse att man aldrig kommer bli lika bra igen. Här kan ni höra hur bra jag var innan skadan: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag 😆😆😆😆😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arin (oregistrerad) Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Jag använder en grön el-kazoo. När jag var på topp så spelade jag in lite kazoo medley´s. Tanken var en fulllängdare som skulle heta "Sex, Drugs & Kazoos" men läpp skada satte stopp för dom planerna. Trist att inse att man aldrig kommer bli lika bra igen. Här kan ni höra hur bra jag var innan skadan: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Så vad gör du nu då undervisar nya talanger? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Jag använder en grön el-kazoo. När jag var på topp så spelade jag in lite kazoo medley´s. Tanken var en fulllängdare som skulle heta "Sex, Drugs & Kazoos" men läpp skada satte stopp för dom planerna. Trist att inse att man aldrig kommer bli lika bra igen. Här kan ni höra hur bra jag var innan skadan: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag 😆😆😆 En del av tolkningarna där var helt underbara... jag tror jag tar med dem till nästa party. Lollerskates to the roflcopter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cliff Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Jag använder en grön el-kazoo. När jag var på topp så spelade jag in lite kazoo medley´s.Tanken var en fulllängdare som skulle heta "Sex, Drugs & Kazoos" men läpp skada satte stopp för dom planerna. Trist att inse att man aldrig kommer bli lika bra igen. Här kan ni höra hur bra jag var innan skadan: kazoo 1 kazoo 2 kazoo 3 kazoo 4 (filmmusik mix) kazoo 5 (xmas) Bästa någonsin. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Jag använder en grön el-kazoo. När jag var på topp så spelade jag in lite kazoo medley´s. Tanken var en fulllängdare som skulle heta "Sex, Drugs & Kazoos" men läpp skada satte stopp för dom planerna. Trist att inse att man aldrig kommer bli lika bra igen. Här kan ni höra hur bra jag var innan skadan: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag AAAAAAAAAAAA.......AAAAAHAHAHAHAHAHAHAAAAAaaaaaaa....... Du är min nya gud!!!! 😳😎🙂😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 Kul att mina mästerliga talanger uppskattas. Kan inte förstå att en del kallar kazoo för en "Ridiculator" 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 Jag använder en grön el-kazoo. När jag var på topp så spelade jag in lite kazoo medley´s. Tanken var en fulllängdare som skulle heta "Sex, Drugs & Kazoos" men läpp skada satte stopp för dom planerna. Trist att inse att man aldrig kommer bli lika bra igen. Här kan ni höra hur bra jag var innan skadan: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag hahahahahahahhahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😄😄😄😄 Det bästa va den där korta metalsnutten i det första klippet 😆😆😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nurfen Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 Jag skulle helst vilja ha en Custom. Blueburst med whitebindings. Vad har jag sagt om blått? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jarnis Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 Blur-Damon Albarn kör väl en del kazoo? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mtornros Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 Jag använder en grön el-kazoo. När jag var på topp så spelade jag in lite kazoo medley´s. Tanken var en fulllängdare som skulle heta "Sex, Drugs & Kazoos" men läpp skada satte stopp för dom planerna. Trist att inse att man aldrig kommer bli lika bra igen. Här kan ni höra hur bra jag var innan skadan: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Hahahahahaha! Du är ju fan sjuk 😄 Spelade du in allt nu bara för trådens nöjes skull, eller är det gamla inspelningar på riktigt? HAHAHAHAHA!!!! 😆🥰😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 Spelade du in allt nu bara för trådens nöjes skull, eller är det gamla inspelningar på riktigt? Det är gammalt. Kazoo tiden är förbi. Sorgligt men sant. Man måste gå vidare ibland. Nu är det mest "Spy-Fi" och filmmusik som gäller för min del. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.