Papa Rog (oregistrerad) Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 Låtnamn: Mix1 Artist/Grupp: Papa Rog Genre: Instrumentalrock Låtlängd: 5.11 Kompositör: Papa Rog Producent: Papa rog Inspelningsår: 06 Format: mp3 Storlek: 4,7 mb Status: Färdig demo? Så där, efter diverse djupdykningar i mixskolor, frekvenslära mm mm. har jag nånting som kanske kan liknas vid en färdig mix, puh! Eller? Kanske ska lägga upp låten också, sorry! mix1.mp3
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 Detta låter närmast som en programmerad chiptune, från 16-bitars eran dock (så inga C64 vibbar här). Trummorna är helt döda för att vara rock, så det krävs helt andra trumsound. Sänk alla synthgrejer volymmässigt. "Sterilt" är nog domen på det här. Bra ideer, och melodiska tongångar, men men.
quizz_kid Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 tycker det låter lite sterilt som föregående talare, men jag gillar melodierna. Väldigt mycke arkadspel-stuk, speciferat Outrun 2 😆
martinm Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 Ok! Det var i denna tråden som låtlänken fanns. Du vet väl om att man kan redigera sina inlägg så att man slipper skapa en ny tråd om man skriver fel eller glömmer bifoga en länk. Låten: Gillar det, men det låter inte särskilt modernt. Får mig att tänka lite på Janne Schaffers 80-talsalster. Mixen funkar bra hos mig iallafall. 😆
Papa Rog (oregistrerad) Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 Ha ha! Bra analyser Sterilt: Inte ett rör så långt örat kan nå. Skulle helst vilja micka upp min gamla Fender Super Reverb med en bra mick som jag inte har, men grannarna och sambon skulle förmodligen få magsår då. 16 bitars: javisst! Audiomedia ljudkort, förmodligen lika gammalt som datorn och resten av min utrustning. Schaffer: Slutade lyssna på min gamla husgud nångång i mitten på 90:talet, har den rackarn smygit sig in i mitt tänk ändå, huvaligen!
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 Med 16-bitar menade jag Atari ST/Amiga tidperiodens mod/chip-musik.
Papa Rog (oregistrerad) Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 Okej Iceclimber på 8-bits Hyrnintendo nångång på 80:talet är väl ungfär min erfarenhet av gamemusik, trodde vi snacka ljudupplösning.
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 Nä, inte sådant bitdjup. Jag vill inte påstå mig kunna urskilja huruvida en mp3 har haft 16/20/24 bits originalupplösning...
Papa Rog (oregistrerad) Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 Okej jag fattar Tanken med trummorna va att det skulle låta lite loopat, i kombination med gurorna och stuket kanske det kunde bli en kul effekt. Men är jag kanske ute seglar.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.