Jump to content
Annons

Ett försök till cool radio pop...

Recommended Posts

oakleaf (oregistrerad)
Postat
Jättebra låt.

Saknar trycket i baslinen och kicken, även fast det är en lugn låt, om det skall vara en popdänga så måste det dunka lite 😆 Kanske dra på lite mellanregister på gurorna så de får lite mer tyngd och ta ner dom i mixen för de är ganska framträdande, eller dra ner diskanten på dom....

Men du sjunger jättebra, verklgen!! Du har en bra känsla för harmonierna.

Blir verligen glad av att höra att du gillar låten! Tack!

Du det här med dunket håller jag med dig om fullt ut. Och du ska veta att jag försökt, men jag får liksom inte till det där magiska dunket. Jag har en känsla av att det är bl a det som den här låten faller på just nu. Mer tryck i botten och mindre gitarr. Produktionen saknar något och jag lyssnar just nu på allas feedback för att sen fundera på vad som behöver fixas. Men just det här med trycket får du/ni gärna komma med ideer på vad jag kan testa? Jag satt i veckor och bara pillade med basen och kicken, men jag körde fast.

Tack för feedback och för att du lyssnade!

Annons
oakleaf (oregistrerad)
Postat
För det första. Fade-outs är alltid onska. Kom ihåg det. Alltid! 😎

Men förutom detta lilla snesteg så är det ju snyggt som tusan det här! 😆 Svinbra gjort!

😄 Ok....Fade-out=Ondska...programmerat i minnet.

Man tackar så mycket! Kul att du gillar...även fast jag fäjdar.

oakleaf (oregistrerad)
Postat
Av en slump hittade jag den här tråden, men blev positivt överraskad. Bra låt, men det saknas lite botten. Lite för mycket klick ljud på kaggen för min smak. De självspelande gitarrerna är ju tyvärr också ett problem. Men vad gör man inte när man inte kan spela själv hehe 😉

Härlig sång! En snygg produktion på låten skulle göra den till en radio-hit.

Kul och höra att låten gillas!

Självspelande gitarrer är också bra när man sitter i ett rum i London där väggarna är tunna som papper och fönstrena är enkel glasade. 😄 Men jag håller verkligen med, blir så mycket bättre när man lirar själv.

Du får hemskt gärna utveckla det här med snygg produktion. Vad tycker du det är som saknas för att det ska bli snyggt? Jag vore grymt intresserad av att få den feedbacken så jag kan utveckla.

Tack för att du lyssnade!

oakleaf (oregistrerad)
Postat

Jag gör en liten *bump*!

Skulle bli jätte glad för lite tips på vad jag kan göra för att få fram det där extra i mixen/produktionen. Många har kommenterat att det inte är tillräckligt produktionsmässigt, vore mycket intresserad av att höra vad krävs för att fylla detta tomrum i låten.

Jag är hur som helst jätte nöjd med feedbacken hitills. Tack!

Postat

Bra låt och en fantastisk sångröst! Snyggt arr men inte lika proffsigt som kompositionen och sångrösten, kanske en mixfråga bara, vilket påpekats tidigare.

oakleaf (oregistrerad)
Postat
Najs 😕

Väldigt snyggt jobbat.

Mitt tips för att få en fräckare ljudbild: Lägg mer stereodubbade-körer. Du har ju rösten 😕

.Viktor

Tack så mycket Viktor Den Store. Jag funderar på det här med stereo-körerna och det är en bra ide.

Tack för att du lyssnade och kommenterade.

oakleaf (oregistrerad)
Postat
Det här var ju riktigt snyggt! Mer körer åt folket dock 😕

Riktigt kul att höra! Verkar som körer är en grej som kan få detta att växa.

Tack för din feedback och för att du lyssnade.

oakleaf (oregistrerad)
Postat
Bra låt och en fantastisk sångröst! Snyggt arr men inte lika proffsigt som kompositionen och sångrösten, kanske en mixfråga bara, vilket påpekats tidigare.

Schysst 91:an, verkligen kul och höra att du gillar låten.

Funderar på det här med arret och mixen / produktionen. Många påpekar detta, och det skulle vara nå grymt uppskattat om man kunde få en indikation på exakt vad det är som ger dig en känsla av att arret inte är riktigt hemma än. Jag börjar också höra grejer som jag tycker saknas i mixen nu, men om du orkar får du gärna utveckla.

Hur som helst tack för din öron och åsikter!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.