Jump to content
Annons

vad tror ni?  

12 röster

1. 1. vad tror ni?

• 5 asbra med sång
      1
    • 4 bra med sång
      2
    • 3 kan gå med sång
      0
    • 2 nja.. tveksamt
      4
    • 1 nej, inte en chans
      2

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: test

ARTIST/GRUPP: jag

GENRE: metal

LÅTLÄNGD: 4,26

KOMPOSITÖR: jag

PRODUCENT: jag

EV. MEDVERKANDE: bara jag

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,158 MB

STATUS: Skiss . söker sång!!

LÅTLÄNK:

snälla!, om just du är en bra hårdrockssångare. kontakta mig, eller skriv i denna tråd om du vill lägga sång på :rolleyes: skulle sitta fint!

tacksam för svar!

//Eken

Annons
Postat

Vad för typ av hårdrockssång är du ute efter då?

Har du skrivit text och melodi då?

Gillade inte trummorna, kan bli mycket bättre, får du till dom så kan dom lyfta resten. Det var någon här på forumet som ville trumma till metal förut, sök honom. Kanske kan han hjälpa dig.

Postat
Vad för typ av hårdrockssång är du ute efter då?

Har du skrivit text och melodi då?

Gillade inte trummorna, kan bli mycket bättre, får du till dom så kan dom lyfta resten. Det var någon här på forumet som ville trumma till metal förut, sök honom. Kanske kan han hjälpa dig.

ehmm.. okej.. men jag ska bara ha sångare.. får väl ändra på trummorna i sånna fall

Postat (redigerat)
Har du frågat honom då?

nej,, vet inte om han går med på det.. :rolleyes: kasnske, kan ju testa

Redigerat av mars_volta
Postat

Jag kan göra ett försök under förutsättning att sångmelodi och text finns.

Om jag får komma med lite åsikter om låten så låter trummorna inte speciellt kul. De är även märkligt mixade. Hihaten ligger panorerad åt höger medans pukorna ligger panorerade åt andra hållet, m.a.o ljusaste hängpukan åt vänster och golvpukan åt höger?!

Gitarrerna är väldigt låga i volym.

Postat
Jag kan göra ett försök under förutsättning att sångmelodi och text finns.

Om jag får komma med lite åsikter om låten så låter trummorna inte speciellt kul. De är även märkligt mixade. Hihaten ligger panorerad åt höger medans pukorna ligger panorerade åt andra hållet, m.a.o ljusaste hängpukan åt vänster och golvpukan åt höger?!

Gitarrerna är väldigt låga i volym.

shysst:) kan inte använda dfh för tillfället,

okej, tack

ska försöka med trummorna

har inte skrivit text ännu.. kan göra det snart

Postat (redigerat)

asså, bortsätt från trummorna, är låten bra eller dålig? 😆 och vad kan den bli med sång? lägga på mer instrument? , mer ÖS?

Redigerat av mars_volta
Postat

Kanske kan bli nått, men börja att göra om trummorna ordentligt. Är du inge bra på att programera trummorna så använd färdiga lopar. Finns att köpa från bland annat "Groove Monkee". Trummorna lät nämligen dåligt programmerade tycker jag. Sen var inte trumljudet nå vidare heller. Att jag tjatar om trummorna är för att jag tycker dom är viktiga.

Sen beror det på vad det blir för typ av sång på, svårt att säga vad du skall göra med musiken när man inte har en aning om sångmelodi eller sångröst.

Så fixa trummorna lägg på sången som du vill ha den så får du se om musiken matchar.

Postat

Gör en bra sång melodi i någt lead ljud vetja... Och fixa trummerna sen. annars bra. 😆

Postat

När man gör en låt så har man ju grund melodin till sången redan klart i huvet .. men man kanske inte själv kan sjunga den .. mitt tips iallafall 'e att lägg ut ett (Hym) eller nynna låten så att den som ska sätta sången vet på ett ungefär vart texten ska sättas - Texten skall väll ju bara finnas där redan - eller? Vad kände Du när Du skapade låten - o.s.v

mvh. job

Postat
När man gör en låt så har man ju grund melodin till sången redan klart i huvet .. men man kanske inte själv kan sjunga den .. mitt tips iallafall 'e att lägg ut ett (Hym) eller nynna låten så att den som ska sätta sången vet på ett ungefär vart texten ska sättas - Texten skall väll ju bara finnas där redan - eller? Vad kände Du när Du skapade låten - o.s.v

mvh. job

precis, tack job, exakt, melodin vet jag men inte skrivit text än.. 😱 jag kan göra som du säger. tack 😆

BearHugger (oregistrerad)
Postat

Tycker det är en bra "låt" med potential , på med sången bara så kan den bli riktigt bra.

Postat
Tycker det är en bra "låt" med potential , på med sången bara så kan den bli riktigt bra.

Tack Bearhugger!, japp, ska fixa det 😏 tack:P fortsätt tipsa!!

Postat

när var det du började lira metal egentligen? 😛

Själva låten i sig är bra, men produktionen och trummorna lämnar en del att önska. Jobba på hårt som fan, så kan det bli bra! Du har potential!

😏 kör kör kör!

Postat
när var det du började lira metal egentligen? 🙂

Själva låten i sig är bra, men produktionen och trummorna lämnar en del att önska. Jobba på hårt som fan, så kan det bli bra! Du har potential!

😎 kör kör kör!

tack Dana! 😉 ja.. kanske 5 - 8 månader sen ungefär

Postat

Jag tycker att det är fantastiskt... Dina låtar blir bara bättre och bättre! ...

Om jag inte minns fel så är du 14-15år..?

Kanon bra jobbat!

...Moberg

Postat
Jag tycker att det är fantastiskt... Dina låtar blir bara bättre och bättre! ...

Om jag inte minns fel så är du 14-15år..?

Kanon bra jobbat!

...Moberg

tackar 😉 moberg, japps 14 år, fyller 15 i august

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.