Jump to content
Annons

Beauty Guitars


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 122
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

...men genast inställer sig då frågan: hur mycket vågar man pytsa över till en vilt främmande människa i USA? Speciellt en som inte tillåter paypal, utan bara check or money order. Och vad blir införselskatten härhemma? Bättre att själv hämta den där i Staterna?

😛

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Mina gitarrer skall vara precis som mina damer!

Pålitliga, sexiga och kunna skrika ordentligt när de blir upphetsade! 🙂

Hmm...hur byter man strängar på sin flickvän? :rolleyes:

hahaha, håller med 😄

du vet väl hur man byter G-stängen på en dam?

den här skulle jag vilja ha: en Dean - explosion razorblack

ExplosionRazorback_enlarged.jpg

Redigerat av Christofer
Link to comment
Dela på andra sajter

Nejnejnejnej....... 😱

Vad ni har fel 😆

ovation.jpg

edit: detta är en Ovation

Redigerat av Pelle Rylander
Link to comment
Dela på andra sajter

KE3_Kelly_md.jpg

Jackson KE3 Kelly

Förresten, jag såg just att alla Jacksons gitarr-bilder ligger på www.fender.com servern. Hur kommer det sig? 😆

fender äger Jacksons

(är vad jag har hört)

Redigerat av Christofer
Link to comment
Dela på andra sajter

Där är han ju!! Cheap Tricks Rick Nielsen. Jag har live-dvd:n "Live in Australia". den används på låten "Surrender".

😄

Ok. Här är nåt som är skumt.

Surrender är en av världens bästa powerpop-låtar.

Men jag kan bara inte se nån av alla hans halsar passa in där hur jag än försöker. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

GibsonLPsupremeDB.jpg

Gibson Les Paul Supreme i nyansen Desert Burst.

Det kan knappast bli bättre för en ny Gibson, som inte är Customvald.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag uppskattar din smak för klassiska gitarrer, Giggsy!

Tänkte komplettera med följande:

61%20les%20paul%20sg%20junior%202.jpg

Gibson SG Junior '61

1953_fender_telecaster_guitar%20s.jpg

Fender Telecaster '53

jm63.jpg

Fender Jazzmaster '63

gibsonlptvfront.jpg

Och slutligen Johnny Thunders favorit, Gibson Les Paul TV Special med dubbel cutaway!

Edit: bytte ut en bildlänk

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jepp!

Det är en sån jag håller på och letar runt bästa pris på just nu... i UK naturligtvis.

😱

Faktum e att en Gibson Les Paul Standard kan fås hos nysse för 18900 SEK inkl hard case, men en sån här utsmyckad Gibson Les Paul Supreme, som inte skiljer sig nämnvärt från en "vanlig" Standard ligger på 41000 SEK hos Luthman, riktpris.

Det är ju inga affärer som har inne Supreme:arna, så man får betala verkligen, för ett enstaka ex...tyvärr.

Är det estetiska värt 22100 SEK?

Den finns t.ex. även i Heritage Cherry Sunburst:

101740.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Märkligt!

Jag har nu läst lite mer ingående om mikar och kroppen etc.

En Les Paul Classic, som är billigast av de tre har gröna pärlemorinläggningar i greppbrädan och vintage style huvud samt Alnico-mikar. Den är lättare, för kroppen är uppborrad! Anses inte lika "riktig" som en vanlig Standard, när man snackar med säljare i musikaffärerna. Musikbörsen hade en otrolig rea för ca ett år sedan på vissa sådan. De gick för 15900 SEK har jag för mig. Honeyburst Flame Top är väldigt snygg i den serien. Nu är riktpriset närmare 30 papp.

En Les Paul Standard är den "vanliga" Les Paul:en från Gibson. Massiv kropp i mahogny, med lönnfront och Burstbucker-mikar. Finns i många nyanser och riktpriset är numera 30 papp. Det behöver man inte bry sig om så mycket dock, eftersom det finns affärer som säljer dem nya för runt 20000 SEK.

En Les Paul Supreme är exklusivast utseendemässigt. Den är också uppborrad faktiskt! Den har Alnico-mikar! Kostar riktprismässigt 41000 SEK. Svårt att pruta alltför mycket, då de finns i mycket få ex. Luthman har inte ens alla nyanser påtänkta.

En gitarr bör ha massiv kropp helt igenom plus att Burst-mikarna lär låta bättre än Alnico-mikarna, som är mer skrikiga. Sägs det! Prova själv. Det ska jag göra. Snart kommer en test av elgitarrer. Också.

😱

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp!

Det är en sån jag håller på och letar runt bästa pris på just nu... i UK naturligtvis.

😎

Faktum e att en Gibson Les Paul Standard kan fås hos nysse för 18900 SEK inkl hard case, men en sån här utsmyckad Gibson Les Paul Supreme, som inte skiljer sig nämnvärt från en "vanlig" Standard ligger på 41000 SEK hos Luthman, riktpris.

Det är ju inga affärer som har inne Supreme:arna, så man får betala verkligen, för ett enstaka ex...tyvärr.

Är det estetiska värt 22100 SEK?

Den finns t.ex. även i Heritage Cherry Sunburst:

101740.jpg

VIlken gitarr! En sådan Slash har!(?) :rolleyes:🤪😆😄

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Skönt att man är gammal och prestigelös.

Ville ha en PRS.... köpte en sån här blå och fin.

Min pärla, inget fancy, snygg funktionell.

m200.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...