Jump to content
Annons

Beauty Guitars

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Börjar med en Gibson Les Paul Std Custom Maple

img10291916825.jpeg

Annons
  • Svar 122
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)
Postat

Gretsch White Falcon med Bigsby-svaj

whitefalconbigsby.jpg

musik (oregistrerad)
Postat

Gibson Les Paul Supreme i Heritage Cherry Sunburst

GILPSUHSGH.jpg

Postat

gtr030LRG.jpg

Bifogar en förklaring. 😄

This was once a regular multicolor Ibanez Universe, believe it or not. Ibanez representative Scot Schwestska recounted the birth of the guitar's new look in the April '91 issue of Guitar World:

"Steve asked if we could create a finish that would make one of his Jem Universe guitars look like the Stratocaster that Jimi Hendrix burned at the 1967 Monterey Pop Festival. We knew that Frank Zappa owned the actual Monterey Strat, so we hunted down a picture of Frank with the legendary instrument. The next thing we did was sprinkle mineral spirits on the body of a standard Jem Universe, and carefully started burning it to emulate the look of the Hendrix guitar. It was like a family barbeque! We had a group of people around to cook it in just the right places."

If equipped with new pickups, this guitar would be fully functional. It can be seen in the "For the Love of God" video, and on the cover of the April 1991 issue of Guitar World.

This guitar now resides comfortably in The Harmony Hut - Steve's home studio in Encino.

musik (oregistrerad)
Postat

Driskill handmade ONE PIECE (ingen dj**la skarv) Tiger Eye Gura

tigeronbench.jpg

musik (oregistrerad)
Postat

Wechter Handmade model "Our lady": Ljudhål & Baksida.

ourlady-soundhole-mid.jpg

OurLadySide.jpg

musik (oregistrerad)
Postat

Moonstone handmade "Burled maple"

moonm803.jpg

moonv1.jpg

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Vågade inte säga det själv..hehe... Nu kan ingen ha undgått att förstå att jag gillar skönhet och väldigt flammiga gitarrer...helst utan skarv. Livsnödvändigt typ.

😳

Redigerat av musik
Postat

Mina gitarrer skall vara precis som mina damer!

Pålitliga, sexiga och kunna skrika ordentligt när de blir upphetsade! 😄

Hmm...hur byter man strängar på sin flickvän? 😳

Postat
Mina gitarrer skall vara precis som mina damer!

Pålitliga, sexiga och kunna skrika ordentligt när de blir upphetsade! 🙂

Hmm...hur byter man strängar på sin flickvän? 😳

G-strängen...

Nej nu får ni posta fler bilder. 😄

Postat

109583.jpg

😳

På denna gitarr(er) ser jag en tolvsträngad, en bandlös, en med floyd rose-stall, en med telecaster-typ av stall och mick och en som verkar vara "normal". Vilken slags låt kräver allt det där? 😄

musik (oregistrerad)
Postat

Där är han ju!! Cheap Tricks Rick Nielsen. Jag har live-dvd:n "Live in Australia". den används på låten "Surrender".

😳

Postat
Där är han ju!! Cheap Tricks Rick Nielsen. Jag har live-dvd:n "Live in Australia". den används på låten "Surrender".

🙂

Cheap Trick? 😳😄

musik (oregistrerad)
Postat

Jepp! De som gjorde If You want my love, Surrender, I want You to want me, Ain't that a shame, Clock strikes ten.

Hårdrock.

😳

Postat
Jepp! De som gjorde If You want my love, Surrender, I want You to want me, Ain't that a shame, Clock strikes ten.

Hårdrock.

😱

Cool. Ska nog leta upp någon låt med dom! 😎

musik (oregistrerad)
Postat

Nash Guitars. Handmade acoustic guitars.

BearclawTopD1.jpg

tths1.jpg

musik (oregistrerad)
Postat

Det kan ligga nåt i det!

Vi tar en till, därför...

Gibson Les Paul Premium Plus Desert Burst

lp5p_dbnh.jpg

musik (oregistrerad)
Postat

Gibson Les Paul Standard Desert Burst

lpstddesertburst.jpg

:rolleyes:

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Häftigt, kom att tänka på Ron Woods favoriter Burns Guitar, när den där Fendern med Plain Top dök upp!

Redigerat av musik
Postat

Åhh.. Tack!

Gibson Les Paul Supreme i Heritage Cherry Sunburst är så vacker så jag vet inte vad! Jag ska ha en innan jag dör!

Postat
Gibson Les Paul Supreme i Heritage Cherry Sunburst

Ja den är grymt snygg. Den finns i blå oxå har jag sett tidigare nånstans... Grymt snygg den oxå.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.