Jump to content
Annons

Behringer Truth-->Esi Juli@ (Xlr-->Trs)

Recommended Posts

callmejizzle (oregistrerad)
Postat

Kan inte saker och ting bara flyta på problemfritt nångång?

Köpte ett Juli@ kort häromdagen och äntligen skulle jag få igång mina Behringer truth. Luta mig tillbaka för njuta, men, istället får man höra massa brus. Gjorde lite sökningar på forumet och testa olika förslag (stäng av skärmen, koppla monitorerna direkt till elkontakten, kontrollera irc, ändra på latency, se till att ha balanserade kablar osv..) Har uppdaterar alla drivrutiner som finns på musikdatorn men samma sak fortfarande. Några som har haft denna bekymmer med Juli@ kortet? Monitorerna är det inga fel på, dem låter fint tills jag kopplar in dem, har även testat dem hos en kompis.

läst att det kan bli konflikt mellan grafikkort och ljudkort, men vad är det som säger att samma problem inte uppstår ifall jag köper ett nytt? värt att nämnas är att jag har inbyggt grafikkort Ati radeon xpress 200.

allt jag vill göra är musiiiikkkkkk 😆 ufffff

Annons
Postat

Jag hade det problemet med mitt Juli@ kort. Bytte då PCI-plats och vips så blev det knäpptyst!

Postat

där ser man, jag får testa den lösningen. tack för ditt svar 😆

Postat

nope det hjälpte inte heller 😳 får väl maila esi som en sista utväg

så otroligt tråkigt...

Postat

Har du provat alla PCI-slots?

Om ingen av de funkar är det förmodligen moderkortet som inte är kompatibelt med ljudkortet.

Postat

japp jag har testat alla två pci slots, har inga fler tyvärr.

Juli@ är kompatibelt med +3.3V och +5V PCI-platser och det stöder ju mitt moderkort så jag förstår inte varför det inte ska vara kompatibelt? Hur ska man veta ifall ett moderkort stöder eller inte stöder ett visst ljudkort?

F**n blir inte klok på detta alltså.

Tror heller inte att man skulle få lämna tillbaka kortet för just den anledningen.

någon som är sugen på ett esi juli@ kort kanske?? 😱

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.