Jump to content
Annons

Sweet sweet angel

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tänkte man kunde få lite input på om det här kan bli nåt, allt måste fixas om så det är bara en skramlig idé i nuläget. Låter kort sagt för ja ni vet fult ord men text och hela mollevitten finns, har vi nåt countryfolk här som vill stoppa dit nåt instrument så hör av er. Gammaldags akustiskt Country kanske man kan kalla den är ingen expert har bara gjort låten. Det här är en kort sak bara en vers och refräng men som sagt det andra finns klart för inspelning när jag får tid (och lust kanske bäst att tillägga).

Göran

LÅTNAMN: Sweet sweet angel

ARTIST/GRUPP:Burnin Sven

GENRE:Country (förmodligen 😛 )

LÅTLÄNGD:ca. 1 minut

KOMPOSITÖR:Göran

PRODUCENT:samma

EV. MEDVERKANDE:samma

INSPELNINGSÅR:2004

FORMAT: mp3

STORLEK: nån meg. kort snutt

STATUS: Skiss i allra högsta grad

LÅTLÄNK:

Sweet Sweet Angel

lo-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=1614598&q=lo

little_angel.mp3

Redigerat av Burnin Sven
Annons
Postat

Tror du har en bra låt att jobba på där. Kan inte ge så mycket mer input än ett uppmuntrande: Värt att jobba vidare på.

Trenter (oregistrerad)
Postat

Låter ju riktigt bra! Är själv ett stort fan av gammal hederlig country som Hank Williams och Gram Parsons.

Är det något som jag tycker saknas? Ja! Stoppa in en fiol. En raspig "vintage" -låtande fiolslinga skulle göra susen på ditt stycke. När jag lyssnade satt jag bara och väntade på att den skulle komma 😄

Skål!

Postat

Tack ska ni ha då får man väl ta tag i den här då och fiol är nog ingen dum idé. Undrar bara om man kan få en plugg att låta bra eller om man måste fixa en riktig spelman. Nån som kan spela fiol? Hör av er i så fall.

Tack igen

Göran

Postat

Låter inte orginellt eller speciellt (än) men jag gillar soundet - mm ja, fast inte basen.

En sak som är skön ar att den känns lite "halvstadig" - stoppar upp lite lite och tar fart igen. Passar till låten.

Jobba på vill höra mer.

Postat

Tackar igen tror inte den kommer att bli så speciellt låtande när den är klar blir nog nån slags blek kopia av the real thing så att säga. Basen blir nog nåt liknande (förhoppningsvis bättre ljudande bara) om den ska hålla sig innanför ramarna vill säga och det tror jag är bäst.

Göran

Postat

Jo nog tycker jag det är country allt 😄 . Foten började stampa så smått efter några sekunder så visst bör du göra något av denna. Ser fram emot resultatet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.