Jump to content
Annons

Min först låt.

Recommended Posts

LÅTNAMN: Laughing Now

ARTIST/GRUPP: Love

LÅTLÄNGD: 4:30 min

KOMPOSITÖR: Love

PRODUCENT: Love

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.23 mb

STATUS: Skiss

Min först låt jag lägger ut, tror det är första inlägget här på studio också. Det verkar vara lite hårt stämning här bara men konstruktiv kritik är ju alltid bra.

Love_Nyberg_Laughing_Now.mp3

Dela på andra sajter

Annons

Tillbakalutad låt, får mig att tänka på Sofie Selmani.

Skulle nog vara bra med en söt kvinnlig röst till det här.

Om du ska sjunga själv så får du skaffa mer attityd o räta ut en del toner.

Välkommen hit, här får man både positiv o negativ kritik.

Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tjena och välkommen håller med föregående talare. Ett bit in i låten så börjar du spela lite toner inblandat i kompet? Ett sånt spel ska du bygga den här låten på tycker jag, låten kan gärna börja med nått liknande spel i introt.

Kanske höja den lite typ nån ton eller så men i varje fall gå upp lite i nånstans det blir lite för rakt det borde hända lite mer i varje fall i sången. Du kan nog stoppa dit trummor och bas också om du vill, kan hoppa igång efter ett tag. Lycka till

Göran

Dela på andra sajter

Inte dumt men inte heller fångar du mig som jag önskar att du skulle.

Vid först lyssningen gick låten nästan spårlöst förbi och jag var beredd att överge den. Inte skriva någonting då du verkade tycka att det är så hårt här.

Lyssnade 2 ggr till och jo. Den är inte dum. Får lite känsla av Lou Reed, Neil Young ja nåt åt det hållet. Problemet är mest att sången inte riktigt övertygar och tar tag i mig. Jag vill inte att sången skall bli mycket starkare, det får gärna vara lågmält. Bara på något sätt mer angelägen. Ibland känns den men stundom "försvinner" den - rösten, den stilla glöden och det blir lite vekt.

Tycker inte att den behöver så mycket mer instrument. Inget vanliga trummor osv. Själv hade jag nog bara prövat med akustisk bas och lite marimba (spelad på de låga tonerna) på vissa partier.

Dela på andra sajter

Trenter (oregistrerad)

Japp, gillar detta. Låter lite Nikki Sudden/Jacobites. Tycker den sköra, ibland lite småfalska sången gör att det känns levande, så fortsätt sjung själv!

Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Bra stämning, trevligt gitarrspel

Lite att fixa kanske:

- Stämmorna kör över sången, ta sången framåt, mera prox på denna typ av musik

- Gitarren är hjälplöst mono, dödar stämingen (ökar bootleg-stämingen)

- Sku vara skönt att ta in ett distant orgelsound halvvägs in i låten (eller bas för den delen)

- Du spottar in i micken på vissa ställen, har du spottfilter?

(den småfalska sången är patenterad av Neil Young btw, dit har du ännu en bit kvar :rolleyes:

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.