Mojje Cruncher Andersson Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 (redigerat) Mats! Nu gjorde du mig konfunderad! Ligger någon av insertarna efter regel? Dubbla info nu! Thanx! /Crunchman' Redigerat 10 mars 2006 av Cruncher Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mats Stålbröst Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Beklagar förvirringen! De två sista insertplatserna (7 och 8) ligger efter regel i Cubase. De är också markerade med svart text för att tydliggöra detta. Detta gäller för övrigt även masterkanalen. Presstopp: Majken (legitimerad Cubase-guru) säger att vilken version av Cubase du använder kan spela in. Det jag pratar om ovan är Cubase SX, som alltså har åtta insertplatser på ljudkanalerna. /Mats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Och för att göra allting lite extra förvirrat så var det dessutom så att en bugg i Cubase SL2 gjorde att samtliga insertplatser låg efter regeln på alla kanaler i mixern. Något som dock rättades till efter ett halvår men kan vara bra att känna till om man glömt att uppdatera 😱 /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JahCrab Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 Jag ville bara bumpa denna för många antagligen glömda och många andra aldrig sedda tråd och säga att den är himla hygglo och lärorik! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
funky monk Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 bra bumpat 😄 jag känner mig redan smartare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 9 november 2006 Trådstartare Dela Postat 9 november 2006 Vad dum jag var som nykomling 😄 Här är ett klart bevis på att forumet lärt mig en massa nyttigheter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellhoff Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Studio forum is the shit. MYCKET läsvärt, borde NITAS till ett viktigt ämne!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.