Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare

Sitter här och ser att mina funderingar kanske inte platsar här? (jag är gammal gubbe på snart 44)

I alla fall, med alla vinyl-"rehearsals" jag har, .... jag kan inte komma ifrån en av systrarna Pointers sisters LP från -85 och låten "Hey You". Hon som sjunger lead och heter Ruth, alltså EN av systrrarna. En härligt enastående låg altröst till en bra discolåt.

Var kan jag hitta något liknande idag? Snälla svara helst inte om ni inte hört just denna låten för den är verkligt speciell och hon har en röst som ger mersmak och .. hm ja, fy fan va' bra de' e'.

Ni som inte känner till....en låg altröst, typ, converterad Sarah Leander (Vet kanske inte alla på detta forum vem det är idag. Hon var ev. vän med Hitler under wv2. och primadonnasångerska i Sverige senare. Hon var också idol för Nina Hagen.... som kanske ännu fler inte känner till .. punkdrottning på -80 talet med Leander som förebild (röstmässigt.)med rock, soul, discoröst. Finns detta idag?

Paranteser och undantag till trots ... är det någon som är med?

Annons
Postat

Haha, jodå, jag tror att du underskattar oss här... Känner faktiskt igen alla namn du säger (förutom att jag inte har nån koll på vad de i Pointer sisters heter), och jag tvivlar på att jag är ensam.

Däremot är det väl inte helt enkelt att komma på nån sångerska som stämmer in på din beskrivning, det är väl mest sopraner man hör...

Ska fundera lite......

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.