Musiker81 Postat 27 maj 2004 Postat 27 maj 2004 Hej Jag kör med Cubase SX och trodde att det skulle vara helt buggfritt men icke det inte. Har dessutom uppdaterat både Cubase SX och mitt ljudkorts drivrutiner men det har inte hjälpt. När jag öppnar ett project eller flera och håller på mycket att öppna och stänga dom så kommer oftast till slut fram ett felmeddelande typ så här: Ett allvarligt fel har inträffat i log eller logg och så får man stänga ner hela Cubase och starta om det jävligt irriterande. I och med detta så funderar jag att nästan gå över till Pro tools. Snälla någon hjälp mig, går den här buggen att få bort.
robotapan Postat 27 maj 2004 Postat 27 maj 2004 Jag tycker att det låter mer som om det har med Windows/datorn att göra. Kör du XP eller 98 och vad har du för andra grejer?
Plus o Minus Postat 27 maj 2004 Postat 27 maj 2004 Ett allvarligt fel har inträffat i log eller logg och så får man stänga ner hela Cubase och starta om det jävligt irriterande. det verkar vara ett trademark vad det gäller steinberg och dess produkter 😉
Tobbe Postat 27 maj 2004 Postat 27 maj 2004 I en ledare i studio fanns det en rätt bra teori om varför det var så många buggar i programen, inte bara Steinbergs. Läs den tror det var förra eller förr förra eller nått.
Lundin Postat 27 maj 2004 Postat 27 maj 2004 Jag har märkt att vissa pluggar man har tankat hem frå KvR ( gratisgrejer gjorda av glada hempulare..) och använder dom ihop med köpta pluggar..har gjort så datorn har gått ner...oftast dyker problemen upp när datorn är under ganska hög belastning och man tweakar parametrar i realtid som en tok.. I andra fall när man har kört previewfunktionen för samplingar i cubase har det hänt samma sak.. troligtvis en fet bugg.. men det kan vara så mycket saker..t.e.x så är det nog inte helt ovanligt att drivrutiner till ljudhårdvara och annan hårdvara inte funkar optimalt ihop när man kör ASIO.. och allt som försigår i bakgrunden. klen tröst kanske...hoppas du finner lösningen dock. /D
bonzo Postat 27 maj 2004 Postat 27 maj 2004 När jag öppnar ett project eller flera och håller på mycket att öppna och stänga dom så kommer oftast till slut fram ett felmeddelande typ så här: Ett allvarligt fel har inträffat i log eller logg och så får man stänga ner hela Cubase och starta om det jävligt irriterande. Kolla om det finns någon gemensam nämnare bakom krascherna. Exempelvis om det bara inträffar med specifika projekt. Kanske är det någon knepig inställning eller en buggig effekt som ligger och trasslar till det. Försök att hitta ett läge som provocerar fram kraschen varje gång och notera vad projekten innehåller: antal spår audio/MIDI; pluggar etc. Om inte annat blir lättare för supporten att felsöka.
Björn Olsberg Postat 27 maj 2004 Postat 27 maj 2004 I en ledare i studio fanns det en rätt bra teori om varför det var så många buggar i programen, inte bara Steinbergs. Läs den tror det var förra eller förr förra eller nått. Tack för uppmärksamheten, Tobbe. Ledaren finns att läsa här.
Majken Postat 27 maj 2004 Postat 27 maj 2004 Ett allvarligt fel har inträffat i log eller logg och så får man stänga ner hela Cubase och starta om det jävligt irriterande. det verkar vara ett trademark vad det gäller steinberg och dess produkter 🙂 Jag har behövt starta om datorn två gånger för att kunna få igång Cubase vad jag kan minnas. Ena gången var när jag testade ESI QuataFire 610 till tidningen och råkade dra ur FireWire sladden medan Cubase var igång, elak krasch 🙂 - Andra gången var när Quicktime kraschat på någon hemsida och Cubase därför vägrade att starta utan stängdes ned, detta skyller jag dock helt och hållet på Apple. Jag har tidigare jobbat en del både med Logic och ProTools och är väldigt väldigt nöjd med stabiliteten i Cubase. Å andra sidan är jag lite partisk måhända då jag lär ut programmet. Men jag vill tro att mycket sitter i användaren, även en rullbandspelare börjar strula om den inte sköts om, precis så är det också med datorer. /Majken
trancer Postat 31 maj 2004 Postat 31 maj 2004 Hm... DEt där felet med CUBASESX.LOG har jag också råkat ut för . Gick inte att rätta till det heller !?=!?! Jag fick ominstallera hela skiten för att få det att funka . Det va IOFS i Cubase SX 1.01 eller nåt sånt . Nu kör jag SX 2 nånting, och det fungerar klockrent, har inte buggat, låst sig, osv en enda gång! /Perrra
Musiker81 Postat 31 maj 2004 Trådstartare Postat 31 maj 2004 Fick du ominstallera hela Windows eller bara Cubase?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.