Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hopp!

Är det någon som vet hur man justerar volymen i Tracktion 2 när man spelar in?

Vad jag menar är när jag ställt in en "bra" inspelningsvolym på instrumentet jag vill spela in hur gör jag sen för att justera lyssnings volymen på instrumentet jag vill spela in i förhållande till det andra?

Om någon förstår vad jag menar så förklara!!! 🥰

Annons
Postat

Om du vill "mixa" lyssningen drar du bara i volymregeln till höger på varje spår.

Sänk det som är för starkt så att du får lagom nivåer.

Om jag förstått vad du menar alltså... 🙂

Postat

Jag provade att sänka reglen för instrumentet jag spelar in men inget händer!??

Jag kan ändra volymen på de andra kanalerna men det känns lite bökigt att göra så!

Är det nåt jag missförstått (är det kanske min inställning på ljudkortet tro?

Postat
Jag provade att sänka reglen för instrumentet jag spelar in men inget händer!??

Jag kan ändra volymen på de andra kanalerna men det känns lite bökigt att göra så!

Är det nåt jag missförstått (är det kanske min inställning på ljudkortet tro?

Använder du ljudkortets direct monitor eller kör du med end-to-end i tracktion? Det verkar som du kör med direct monitoring eftersom det inte händer något när du ändrar volymen på kanalen. Antingen får du ändra volymen på monitorsignalen i ljudkortets mixer eller får du mutea den helt och sen aktivera end to end på ingången in tracktion. (Klicka på ikonen för ingången och välj "enable end-to-end" i inställningarna, se även till att knappen "e-to-e" i transporten är tänd.

Postat

Du är en Ängel rainydays 😄

En annan fråga som jag inte klurat ut ännu är:

Hur limmar jag ihop Clips? Om jag har två clip o vill limma ihop dem till ett hur jag göra ??

Tackar ödmjukast på förhand 😆

Postat

Desvärre får jag väl meddela att någon sådan funktion inte finns än 😏 Men den är på Jules todo-lista iaf, alltid någon tröst 😕

En workaround är ju att rendera hela spåret. Lite hacky och jobbigt om man gör det ofta, men det funkar ju. Får se hur länge det dröjer innan han implementerat funktionen.

Postat
Desvärre får jag väl meddela att någon sådan funktion inte finns än 😏 Men den är på Jules todo-lista iaf, alltid någon tröst 😕

En workaround är ju att rendera hela spåret. Lite hacky och jobbigt om man gör det ofta, men det funkar ju. Får se hur länge det dröjer innan han implementerat funktionen.

Jo Rendera spåret är det jag har fått göra nu!

Lite kasst att det inte finns en sådan basic funktion som att limma ihop spåren!

Något annan basic funktion som inte finns som jag har missat?

Postat

Jo jag vet inte riktigt varför han inte har implementerat det är. Min gissning är att han inte riktigt kommit fram till hur han ska göra det utan att bryta designmönstret. Allt du gör i trackern är ju icke destruktivt, att sätta ihop flera klipp skulle ju bli destruktiv editering om man inte löser det på något bra sätt.

Hm, det finns ju alltid småsaker som fattas, men inget av den magnituden vad jag kan komma på. Tracktion är ju relativt ungt och har inte något stort utvecklarteam så att det är mindre utvecklat på vissa fronter kan man ju förvänta sig. Det jag saknar mest är väl egentligen en trumeditor.

Postat
Det jag saknar mest är väl egentligen en trumeditor.

Jo jag har beställt Groove Agent 2 som kommer i början på nästa vecka!

Har även köpt Battery som skall hämtas i helgen så förhoppningsvis blir det väl ordning på trummorna så småningom!

Annars så är det väl audiohanteringen som har en del brister (även om det funkar att klippa upp o radera) just därför det vore bra med limmnings funktion.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.