nadom Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 Vi har ställt in jumprarna enligt modell 2A i manualen (Line Level Changes Line Level to +3dBu (+4 mode)) och sen under Variable Input Signal Levels dragit ner In2 i botten men när vi spelar in hihat med en SM57:a klipper det som tusan (inte i Cubase dock, det röda C lyser inte). In 1 (XLR ingången) har också en SM57:a i sig och den är riktad mot snaren men den klipper inte, bara 2:an. 1:an är inte ens i botten på Delta Control Panel. Är det fel jumper instänningar? Jag har testat det mesta men som vanligt är det säkert något enkelt jag inte tänkt på. Hjälp mig Twilight_Zound! =) /Niklas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 (redigerat) Ok...Tackar för förtroendet först... Nu till problemet: Kolla först i Deltans contorl panel och "Monitor mixer" att Ingångarna inte är maxade eller att ni ev drar ner dem.. Variable Signal levels är som ni sagt nere. Kolla bara så att inte dessa står på Stereo. Ställ om till mono och dra ner 2an i så fall. Det finns under Bass Management General Settings inställningar, men dessa ställer volymen globalt, ni hade problem med en kanal vad jag förstod... Hmmm. Klurig denna 🙂 Ni kör alltså Dynamiskt rakt i kortet, ingen mixer eller preampar ?? Verkar vara lite knas med Volymerna på Deltan..Inte hos mig iofs 🙂 men hos andra... EDIT: Knasigt men, testa dra micen..xlr---rca...rca--kortet En RCA---XLR kabel alltså...naaa. Redigerat 8 mars 2006 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nadom Postat 8 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 8 mars 2006 Ok...Tackar för förtroendet först...Nu till problemet: Kolla först i Deltans contorl panel och "Monitor mixer" att Ingångarna inte är maxade eller att ni ev drar ner dem.. Variable Signal levels är som ni sagt nere. Kolla bara så att inte dessa står på Stereo. Ställ om till mono och dra ner 2an i så fall. Det finns under Bass Management General Settings inställningar, men dessa ställer volymen globalt, ni hade problem med en kanal vad jag förstod... Hmmm. Klurig denna 😉 Ni kör alltså Dynamiskt rakt i kortet, ingen mixer eller preampar ?? Verkar vara lite knas med Volymerna på Deltan..Inte hos mig iofs 😉 men hos andra... EDIT: Knasigt men, testa dra micen..xlr---rca...rca--kortet En RCA---XLR kabel alltså...naaa. Variable Signal Levelserna är på mono... Bass Management General Settings regeln har jag dragit ner fast det förändrade inget... Ja, vi kör den direkt. Ingen preamp, ingen mixer. Jag ska testa att byta SM57:a och att göra som du föreslår. Tack igen! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 9 mars 2006 Dela Postat 9 mars 2006 Snabbaste felsökningen dock hade ju varit att byta kanal på micen. För att utesluta dem. Sen att byta mic. Men så långt tänkte jag inte 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 15 mars 2006 Dela Postat 15 mars 2006 Blev det resultat...För denna mannen har funderat och funderat men kan inte komma på vad som kan vara fel...Det stämmer lixom inte.... 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.