IDF Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 Jag köpte en enchancer en stereobreddare, och en 20bits multieffekt i rack för 199:-/st. sen vidare en joe meek mq1, som jag ska sätta till preamp bara..eftersom det är ett interface till ljudkort måste man bygga lite..😳 sen vidare en örpluggmetronom för 9 spänn, en AKG dynamisk mik för 200 spänn.. fick med en trave med gamla musikprogram. tackar musikbörsen för en trevlig kväll!!! /jonas Idf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 😳 Varför har man inga pengar när ett sånt här läge kommer??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 (redigerat) Behringer Modulizer Pro - (Skitflippad multieffekt "19) 420 kr Och mina första studiomonitorer, men när jag kom hem märkte jag att priset inte var så jävla bra? 3300 fick jag dom för. M-Audio Studiophile SP-8B (den nya modellen av dom BX8 kostar ju 4000 kr på luthman). Har precis vaknat, ska ta och lyssna på dom nu 😳 Redigerat 8 mars 2006 av chilone Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 8 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 8 mars 2006 Behringer Modulizer Pro - (Skitflippad multieffekt "19) 420 kr Och mina första studiomonitorer, men när jag kom hem märkte jag att priset inte var så jävla bra? 3300 fick jag dom för. M-Audio Studiophile SP-8B (den nya modellen av dom BX8 kostar ju 4000 kr på luthman). Har precis vaknat, ska ta och lyssna på dom nu 🙂 420 pix?? jag gav 199... 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 (redigerat) vad fan? 🙁 Men min är på 24-bit? Redigerat 8 mars 2006 av chilone Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 Melodyne Cre8 version 2.6 för 699 kronor. 🙁 Och lite annat gott som var för gammalt för att fungera på moderna datorer. Lutar dessvärre åt att lämna tillbaka, tråkigt nog. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 Min första stormembrams mick. En adk-a51s för 600pix. Helnöjd, men nu i efterhand önskar jag att jag hade satsat på en compressor också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 (redigerat) Melodyne Cre8 version 2.6 för 699 kronor. 🙂Och lite annat gott som var för gammalt för att fungera på moderna datorer. Lutar dessvärre åt att lämna tillbaka, tråkigt nog. Det lät himla billigt... 😮 Hade dom flera...? Dom kostar ju 2300-2700... avis 🙁 Redigerat 8 mars 2006 av Lilleman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 Nope, det var det enda exemplaret. Och såvitt jag vet så gällde rean bara igår kväll. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
johahl Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 Jag hittade tyvärr inget.. Jag skulle köpa ett 10 pack med d'addario strängar för 400 kr. Så gick jag iväg i 30 sekunder och då var det borta 😛 Så kan det gå. Fanns dock en hel del gitarrer jag hade velat nalla på ifall ekonomin hade tillåt det. Bland annat en 12 strängad acke till billig peng 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 Jag hade tänkt köpa ett lass stativ och sladdar, men ack jag orkade inte åka ända till Västerås. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 Melodyne Cre8 version 2.6 för 699 kronor. 😆 😳 LYX!!! 😳 Detta Cre8 kan du dessutom uppgradera gratis till version 3 - så det är ett riktigt superfynd!!! http://www.celemony.com/cms/?id=325 Konstigt att ingen i butiken högg det för egen del... 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 Konstigt att ingen i butiken högg det för egen del... Knepig låda med namnet CLCRE8 på längst upp på en hylla. Inte sådär jättelogiskt vad det var för nånting. Men mina örnögon undgår inget! Så jag tipsade Björn, som förresten länge varit sugen på programmet. Lite sugen var jag väl själv förståss, men inte lika sugen som Björn. Dessutom är det sällan jag behöver tajta till mina syntslingor. 😮 /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 (redigerat) Nope, det var det enda exemplaret. Och såvitt jag vet så gällde rean bara igår kväll. Ska vi byta? Du får samma pengar, frakt och en prenumeration på Tidningen... 😮 Erkänn, du har ändå inte tid att sitta med det där, du jobbar ju jämt och hänger på forumet till sent på natten... 😳 Grattis till ett bra köp... Edit: Men mina örnögon undgår inget! Så jag tipsade Björn, som förresten länge varit sugen på programmet Nu fick vi en liten inblick i vem som egentligen styr på kontoret... 😳 Redigerat 8 mars 2006 av Lilleman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 (redigerat) Nu fick vi en liten inblick i vem som egentligen styr på kontoret... 😛 Nja, jag tipsade Majken om ett gott paket Waves-pluggar för dryga tusingen 😮 Men vi får se hur det går med uppdatering där. Jag får nog bara ett kok stryk när Majken kommer in till kontoret 😕 Men för Majkens skarpa öga är jag mycket tacksam! EDIT: Claes - tack för länken, det visste jag faktiskt inte om. Underbart! Redigerat 8 mars 2006 av Olsberg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 8 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 8 mars 2006 jag fick ett par påsar med gamla musikprogram som legat antal år med aswell.. haha en del av dom var inte ens kompatibla med windows 98..😛 det är ganska fett.. 😮 har ngra bilder om ngn e sugen o se hur det ser ut.. 😕 Jonas Idf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 8 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 8 mars 2006 jag fick ett par påsar med gamla musikprogram som legat antal år med aswell.. haha en del av dom var inte ens kompatibla med windows 98..😛det är ganska fett.. 😮 har ngra bilder om ngn e sugen o se hur det ser ut.. 😕 Jonas Idf kom just på att jag fick en AKG dynamisk mick som jag kommer köra på stärkare, för 200 pix..galet.. en polare köpte C02:or (2st) för 300 pix/stycket. galet. jag önskar det kunde vara nattöppet oftare på musikbörsen..var där idag och vill ebyta in mina gamla monitorer mot ett par ny tannoy reveal, men dom vill ege hälften av vad dom ville ge för 3 veckor sen..knepigt.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 Waves-pluggar för dryga tusingen 😮 😕 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 (redigerat) Helvete........! Hade på känn att man skulle missa det. Vill nu bara inte att någon ska tala om för mig att det fanns sjysta monitorer eller någon fet mik till ett vettigt pris. Är nämligen i behov av dessa två produkter just nu...... 😕😛 Redigerat 8 mars 2006 av Hampe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 8 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 8 mars 2006 Helvete........! Hade på känn att man skulle missa det. Vill nu bara inte att någon ska tala om för mig att det fanns sjysta monitorer eller någon fet mik till ett vettigt pris. Är nämligen i behov av dessa två produkter just nu...... 😏😳 jag är lesen, men jag måste förstöra för dig på den punkten.. en kompis köpte en schysst stormembranare snuskbilligt, och jag köpte ny micpreamp från joe meek för 500 spänn..helt galet.. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mats Stålbröst Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 Nu fick vi en liten inblick i vem som egentligen styr på kontoret... 😏 Jo, det är väl lika bra att erkänna. Majken har kopplat ett järngrepp på oss andra. Med hans knivskarpa intellekt och (o)vana att surfa förbi KVR var tredje minut så ligger vi hopplöst efter... så fort man börjar snacka om någon ny plugg så kommer Majken med sitt "been there, done that". 😳 /Mats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 (o)vana att surfa förbi KVR var tredje minut Vadfan sitter du och tjuvkikar på mig din nedrans bandit? Hmm, dags att köpa ett sånt här kanske: http://stuffmag.co.uk/hotstuffarticle.asp?de_id=228 /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoBERT Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 (o)vana att surfa förbi KVR var tredje minut Vadfan sitter du och tjuvkikar på mig din nedrans bandit? Hmm, dags att köpa ett sånt här kanske: http://stuffmag.co.uk/hotstuffarticle.asp?de_id=228 /Majken HAHA! 🙂 Mitt rum e ju lia stort som den lådan. inte lönt å köpa.. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 8 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 8 mars 2006 (o)vana att surfa förbi KVR var tredje minut Vadfan sitter du och tjuvkikar på mig din nedrans bandit? Hmm, dags att köpa ett sånt här kanske: http://stuffmag.co.uk/hotstuffarticle.asp?de_id=228 /Majken majken, hur i helskotta hittar man en sån grejj!? det är verkligen skumt.. kvällens pris för skummaste pryl hittat på nätet går till dig!!!! 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tranback Postat 9 mars 2006 Dela Postat 9 mars 2006 Jag köppte en volym pedal för halva priset, Gratis är gott 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 9 mars 2006 Dela Postat 9 mars 2006 Jävla märkligt. Jag besökte Linköpingsbutiken, och dom hade liksom ingenting. Halva priset på nån hyllvärmarelbas (då 12K, nu 6K) men sen var det rätt knapert... Dom var beredda att sänka priset på en 3000kr förstärkare med 300kr. Låg alla vettiga fyndlådor i Norrköping? Eller plockades allting fram efter klockan 6? Jag var där rätt tidigt ... Jag frågade hur det var på mjukvarusidan; "upp till 20%" blev svaret, "och nåt gammalt har vi inte..." Jaja... småpengarna har jag ju kvar... /Bengan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 9 mars 2006 Dela Postat 9 mars 2006 Vallhagen: Jo, jag fick faktiskt tag i ett klipp i Norrköpingsbutiken: en kondensatormic (CAD-95) Nypriset låg på 2500:- men jag köpte den för 395:- ...och den låter helt okej 😱 .Viktor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 9 mars 2006 Dela Postat 9 mars 2006 Nypriset låg på 2500:- men jag köpte den för 395:- Bara att gratulera ...och jag bor i fel stad... eller är prutblind... jaja... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 9 mars 2006 Dela Postat 9 mars 2006 (o)vana att surfa förbi KVR var tredje minut Vadfan sitter du och tjuvkikar på mig din nedrans bandit? Hmm, dags att köpa ett sånt här kanske: http://stuffmag.co.uk/hotstuffarticle.asp?de_id=228 /Majken majken, hur i helskotta hittar man en sån grejj!? det är verkligen skumt.. kvällens pris för skummaste pryl hittat på nätet går till dig!!!! Ingen slump att Majken sköter prylfetischistsidorna i tidningen. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
headdown Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 hitta ett par TOA 😱 monitorer som jag slog till på 300:- för båda! nån som känner till märket? har inte hunnit testa dom än dock.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.