Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag håller på att bli tokig. Jag vill använda ett par gamla ISA-ljudkort i en enkel dator med Windows 3.1 (hårdvaran kräver det) och få korten att svara på inkommande MIDI-data. Med en vanlig sequencer så tar ju datorn bara emot data på en kanal, jag vill kunna använda alla 16, så att datorn agerar som en ljudmodul. Någon som vet om någon programvara (för Win3.1) som kan göra detta?

Tidigare har jag synkat en MIDI-sequencer i Win3.1-maskinen mot en nyare dator via MIDI, men det är ett väldigt opraktiskt sätt att jobba...

Annons
Postat

Hej hopp...

Kom att tänka på att jag sitter med ett gammalt Awe64 GOLD kort med 12

mb ram....Är det nått man kan sälja kanske???

Någon som har ett hum om det går att kränga det... 🙁

Postat
Jag håller på att bli tokig. Jag vill använda ett par gamla ISA-ljudkort i en enkel dator med Windows 3.1 (hårdvaran kräver det) och få korten att svara på inkommande MIDI-data. Med en vanlig sequencer så tar ju datorn bara emot data på en kanal, jag vill kunna använda alla 16, så att datorn agerar som en ljudmodul. Någon som vet om någon programvara (för Win3.1) som kan göra detta?

Tidigare har jag synkat en MIDI-sequencer i Win3.1-maskinen mot en nyare dator via MIDI, men det är ett väldigt opraktiskt sätt att jobba...

Förstår inte riktigt vad det är du är ute efter, men det fanns ju ett flertal olika sequencerprogram som funkade på den tiden man använde win3.1. Så kolla upp gamla versioner av t.ex. Cakewalk eller Cubase...?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.