Zyan Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 Musikbörsen har rea ikväll och jag letar mickrofon. De har billiga priser på utgående och demoexemplar. Har någon ett humm om vad för produkter det kan vara och vad man ska satsa på. Eller vill de bara bli av med skit som tar lagerplats och ingen vill köpa. Bland annat säljer de en AKG D880 för 295. Listpriset lär vara över tusen kr. Även en mick cad för 395 (vet inte vad det är). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 Rea ikväll?? Var inte den för en månad sedan och har pågått sedan dess? Jag var inne för en vecka sedan och märkte att de hade prisnedsatt en del grejer, bl.a. akustiska gitarrer. Fender för 3500;- istället för 7900;-. Tíll exempel. 😛 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 7 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 7 mars 2006 Ikväll....kolla hemsidan. Letar fortfarande mick, till sång och gitarr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 Hej! Ja, du har rätt. Den startar kl. 17 i eftermiddag. Tack för påminnelsen! Det är väl bara det att jag varit inne i affären då och då och tyckt att de redan då haft en del prisnedsatta grejer och jag kallat det rea, men nu börjar alltså dunderrean... AKG är väl aldrig fel! Tyvärr kan jag inget om just den miken, men det var ju billigt. Förmodligen prisvärt. Hur vet du att de ska sälj ut den miken förresten? På hemsidan så står att de lägger ut en pdf-fil först klockan 17, över vad som går på rean. 😛 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 7 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 7 mars 2006 (redigerat) Annons i en metrokopia i mitt län för just musikbörsen i Norrköping. Edit: Skrev fel butik 😛 Rättad av Vallhagen Redigerat 7 mars 2006 av Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 (redigerat) Hej! Jahaaa.... och då får jag tacka för ännu en påminnelse! Jag hämtade Metro själv när jag var ute för nån timme sedan, men har glömt titta i den. Den ligger här bredvid mig. Kanske det finns nån annons där från Musikbörsen Gbg där i? *blädder blädder* 😛 Nej. Men jag hoppas ändå att de rear ut gitarrer... :musik Redigerat 7 mars 2006 av musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 7 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 7 mars 2006 Tips är det forumet går ut på. Hoppas du hittar en ny ögonsten ikväll 😛 Fortfarande ingen som har mick-tips? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 AKG-micken är ganska basic dynamisk mikrofon ala Shure SM58. Behöver du en enkel sångmik för livebruk så slå till. 😆 För 295:- får du knappt en dålig kinakopia-mikrofon hos Teknikmagasinet, och nu får du en riktig märkesmikrofon från AKG för det priset. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 7 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 7 mars 2006 Nej...mer ute efter en inspelningsmick hemma...funderar på något i stormembramsväg. AKGs budget mot mxl 1006...ligger båda runt 1000-1500... Några kommentarer? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 Nej...mer ute efter en inspelningsmick hemma...funderar på något i stormembramsväg. AKGs budget mot mxl 1006...ligger båda runt 1000-1500...Några kommentarer? AKG har jag inga med - men MXL1006 finns det exempel på, på testsiten. 😆 Annars är ju (som vanligt) Studio Projects B1 och (tillfälligt billigare) Oktava MK319 väldigt lämpliga val... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 Finns det några gitarrer med i annonsen?? Om två timmar såå... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
johahl Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 Ahh! Jag blev alldeles till mig... hatar när det är rea och jag har mycket pengar som jag egentligen får inte ska spendera! Det börjar suga i hela kroppen 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 Hej! Kan de lägga undan en pryl till imon om man inte har cash idag? Grejen är den att banken har stängt nu! Sedan har jag ett annat konto med kort också, men det är bara för mindre löpande utgifter och där finns inte ett nickel!! Hur länge varar rean? Det står att "rean är idag", är den inte imon också...? 😆 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 7 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 7 mars 2006 Claes: AKG skrev jag, menas såklart ADK A51e. Tur att du rätta mig så jag lärde av mitt misstag. Vad anser du om den jämnfört med MXL 1006? Musik: Självklart, vad sägs om: BC rich body art för 999 Listpris 5000 Fender tele bigsby för 6995 Listpris 11000 Gibson Les Paul faded worn (tråkig tycker jag, vill spela "in" instrumentet själv) för 5 995 Listpris 11000 Johahl: Gör inget du kommer ångra 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 Claes: AKG skrev jag, menas såklart ADK A51e. Tur att du rätta mig så jag lärde av mitt misstag. Vad anser du om den jämnfört med MXL 1006? Med risk för att upprepa mig (igen...), så tycker jag att Studio Projects B1 är tveklöst bäst i prisklassen - men det är ju bäst att lyssna på exemplen. ADK A51s (samma som A51e, men med swithcar för Pad och HP-filter) finns med i två olika modeller på testsiten... För en rysk färgning i stället för kinesisk, är det inte heller fel att snegla på Oktava MK319. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 Annons i en metrokopia i mitt län för just musikcentralen i Norrköping. Bara så du slipper göra en tankegroda: I Inlägget så skriver du "Centralen", inte musikbörsen. Du har inte blandat ihop två annonser? Men kör hårt, och handla väl. Jag hinner med en sväng innan personalfesten i kväll oxå. Men det blir i Linköping. /Bengan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hefu Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 Som före detta anställd inom Börsen, vet jag att rean är IDAG och inte i morgon. Nattrea kallas det. Ett bra sätt för butiken att lyfta fram allt gammalt som dom vill bli av med. Pruta hejdlöst, det är ikväll det funkar bäst! Speciellt på grejer dom har haft ett tag... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hefu Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 Claes: AKG skrev jag, menas såklart ADK A51e. Tur att du rätta mig så jag lärde av mitt misstag. Vad anser du om den jämnfört med MXL 1006? Med risk för att upprepa mig (igen...), så tycker jag att Studio Projects B1 är tveklöst bäst i prisklassen - men det är ju bäst att lyssna på exemplen. ADK A51s (samma som A51e, men med swithcar för Pad och HP-filter) finns med i två olika modeller på testsiten... För en rysk färgning i stället för kinesisk, är det inte heller fel att snegla på Oktava MK319. 😆 Håller tveklöst med! Den är väldigt bra, speciellt mot vad den kostar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 Pruta hejdlöst, det är ikväll det funkar bäst!Speciellt på grejer dom har haft ett tag... Så talar en äkta fd. musikaffäranställd 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 Så... upp på cykeln. Börsen nästa. Fram med pensionärsarmbågarna. Men det blir väl som vanligt... "ähh dom hade fan inget ...hadente råd allafall..." 😄 tjong Bengan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 (redigerat) Väldans kul, hefu! Ingen idé för mig att bege mig av m.a.o. Och den där reakatalogen som man skulle kunna öppna som pdf-fil från deras Hemsida kan jag inte få upp. Jaja...antar trycket är stor på deras server nu. De kör ju rea även via postorder nämligen, just ikväll... 😄 Redigerat 7 mars 2006 av musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 7 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 7 mars 2006 (redigerat) Nu du Claes har jag lyssnat igenom dina exemplar och har lite fler funderingar. Bra initiativ till test-hemsidan förresten. Jag har nu tre mickrofoner kvar att välja mellan. Hitta en deal på en begangnad adk-51s för 700kr Eller studio Project b1 ny... Funderad även ett tag på Behringers b2-pro...för att den är snygg och en läcker aluminiumväska följer med, men fick inte möjlighet att lyssna på den. Visserligen har jag mycket ont mot berhringer bara för att allt är budget, och är normalt inget jag rör. Men jag har faktiskt en gammal behringer förstäkare som klarar sig bra. Och efter att ga gogglat lite så är det ingen som kritiserat denna mickrofon. Har du hört någon om den eller är det bara att förkasta. Är adk´n i schysst skick något att fundera på efterssom den är billig. Redigerat 7 mars 2006 av Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 Hej! Kan NÅGON få upp deras REA-katalogen från deras hemsida? Rean går ju även via Postorder... 😉 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 (redigerat) Jag svarade ju i längsta tråden att det är ett helt vanligt PDF-dokument. Kan du inte läsa dem, så ladda hem Acrobat Reader. Jag kollade listan, men hittade inget att nappa på. Redigerat 7 mars 2006 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 7 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 7 mars 2006 För mig funkar reakatalogen som pop up pdf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 nattrea.pdf konverterad till ren text Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 7 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 7 mars 2006 Grym converteringssida...den ska jag lägga på minnet... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
milton Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 (redigerat) Så... någon som slagit till än? Själv snegla jag på en Tascam US-428 (letar efter just sådana ljudkort+midicontrol surface), men den saknar fantommatning, o då måste den va väldigt billig för att jag ska slå till. Hade hoppats dom skulle rea någon Event Ezbus, som fitzpatrick gjorde senast, vilket man självklart missade.... Någon som har en Ezbus över? Redigerat 7 mars 2006 av milton Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 Hej! Jag åkte aldrig iväg. Rean är förmodligen större än vad listan och Hemsidan medger. Man brukar ju ofta kunna hitta nedsatta priser där, även om de inte syns på Hemsidan. 😄 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 7 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 7 mars 2006 Tanken med denna tråd var att jag ville ha tips till en mickrofon. Det blev en adk-a51s för 600kr. Helnöjd 😄 Min första stormembrans mickrofon. Äntligen får jag fantommata 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.