nadom Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 (redigerat) Hey. Jag och en polare ska börja spela in lite stuff nu och vi har lånat ett Delta 1010LT kort som jag sitter och pillar med nu. Ut-ljudet funkar fint. Jag kommer bara behöa andända en höger och en vänster ut. In-ljudet är problemet. 1. Jag har kopplat in min ljudkälla i IN 3 och In 4 (verkar inte finnas nån IN 1 och 2? Kanske är XLR-ingångarna som räknas som det?) men det händer inget. 2. Sen något jag inte testat än men hur spelar man inte andra ingångar än 3 och 4? Alltså hur spelar jag in flera kanaler samtidigt och hur väljer jag vilka som ska spelas in på vilken ljudkanal? Under Device Setup > VST System link står det på Active ASIO Input: 1 Analog IN 1 Delta-1010LT [1] ASIO Output: 1 Analog IN 1 Delta-1010LT [1] (samma som input?) Tar jag "self test" får jag lika många fel som Transmits och inga Receive och under Multi Track står det på M-Audio Delta ASIO och Direct Monitoring. Kan det vara något i mjukvarumixern som följer med när man laddar ner drivrutinerna? Grymt tacksam för svar! MVH Niklas Redigerat 8 mars 2006 av nadom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 Vad är det du försöker spela in? Vad jag vet har Delta 1010LT bara två preamps, och det är xlr-ingångarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nadom Postat 7 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 7 mars 2006 Vad är det du försöker spela in? Vad jag vet har Delta 1010LT bara två preamps, och det är xlr-ingångarna. Ja? Den har bara två xlr-ingångar? Jag försöker spela in en synth som är kopplad till mitt mixerbord. I stereo. Förstår inte vad det har med saken att göra men om du är så nyfiken... ^^ Synthen heter Korg MS2000R för att bespara fler eventuella frågor om vad jag försöker spela in... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
illvaesen Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 Inte till så mycket hjälp kanske.. men jag tok-gissar på att ingång 1 & 2 är s/pdif? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 (redigerat) ingång 1&2 är omkopplingsbara på själva ljudkortet,tar för lång tid att förklara-be att få låna manualen/ladda ner den...de kan alltså användas som både xlr-mic eller rena line in beroende på en plastbit som man flyttar på kortet! Tror inte att det är själva felet här,snarare någon inställning i mjukvaran i kombination med cubase inställningen-ring Pär på Luthmann scandinavia-går snabbast,han guidar dig direkt! 😄 Redigerat 7 mars 2006 av Florian le Sage Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 Under Device Setup > VST System link står det på Active ASIO Input: 1 Analog IN 1 Delta-1010LT [1] ASIO Output: 1 Analog IN 1 Delta-1010LT [1] (samma som input?) VST System Link är för att sykronisera två datorer, och dela upp bördan emellan dem. Avaktivera. Och sedan glömmer du det fönstret. 😄 Tar jag "self test" får jag lika många fel som Transmits och inga ReceiveJa! Du har bara en dator. Klart att den inte får några svar på styrsignalerna. 😄 och under Multi Track står det på M-Audio Delta ASIO och Direct Monitoring. Now we're talking. Här har du ljudkortsdrivrutinen. Rätt val av ljudkortsdrivrutin också. Kan det vara något i mjukvarumixern som följer med när man laddar ner drivrutinerna? Ja, det skulle kunna vara så enkelt att du inte valt IN 3 och IN 4 i M-Audios patchbay och därför vill datorn spela in mikingångarna 1&2. 🙂 Kontrollera också dina inställningar i Cubase, under VST Inputs Är ingång 3 och 4 aktiverade där? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 (redigerat) NEJ NEJ NEJ..... Ja 1-2 är XLR in... Det ni ska göra är: Deltans Patchbay/Router: kryssa i HW In 3/4, 5/6, 7/8 Deltans Harware settings: Kräma på Variable Signal levels, sliders och dra upp inputs 3-8. Save och Done Starta Cubase... VST Connections Ta bort alla nuvarande bussar... Alternativ: Skapa monobussar= Add buss, Config Mono sen klicka på bussen assigna kanal från deltat... Skapa Stereo: Add buss, Config Stereo sen som förra... Sen är det bara att skapa nytt project och Audiokanaler som tidigare... Peace off Cakeland PS: Kör ni från mixer och har Grupper/Subbar så får ni koppla sub out till deltans in. Redigerat 7 mars 2006 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nadom Postat 7 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 7 mars 2006 NEJ NEJ NEJ..... Ja 1-2 är XLR in... Det ni ska göra är: Deltans Patchbay/Router: kryssa i HW In 3/4, 5/6, 7/8 Deltans Harware settings: Kräma på Variable Signal levels, sliders och dra upp inputs 3-8. Save och Done Starta Cubase... VST Connections Ta bort alla nuvarande bussar... Alternativ: Skapa monobussar= Add buss, Config Mono sen klicka på bussen assigna kanal från deltat... Skapa Stereo: Add buss, Config Stereo sen som förra... Sen är det bara att skapa nytt project och Audiokanaler som tidigare... Peace off Cakeland PS: Kör ni från mixer och har Grupper/Subbar så får ni koppla sub out till deltans in. Spank you! Funkade bra.. såklart... 😆 Tack ni andra också! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 Spank you! Funkade bra.. såklart... 😮 Tack ni andra också! Klart det gjorde..... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
silverpojken Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 Hur får jag live-ljud i monitorerna? Kan bara höra ljud när jag spelar upp det jag har spelat in. Har klickat i direct monitoring i VST audiobay. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 Klicka i inringad funktion.... 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
silverpojken Postat 7 mars 2006 Dela Postat 7 mars 2006 (redigerat) nu funkar de... direct monitoring skulle vara avaktiverad. Tackar Linus för all hjälp också 😉 Redigerat 7 mars 2006 av silverpojken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nadom Postat 8 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 8 mars 2006 (redigerat) Det var inget... - Redigerat 8 mars 2006 av nadom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.